دسته : علم و فناوریتاریخ: ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
آشنایی با تکنیک های بازاریابی کم هزینه

آشنایی با تکنیک های بازاریابی کم هزینه

مشکل اصلی بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار نداشتن بودجه کافی جهت بازاریابی است که با به کارگیری تکنیک های بازاریابی کم هزینه می توان این مشکل را برطرف کرد.یکی از مشکلاتی که هر شخصی ممکن است با آن روبه رو شود انجام بازاریابی با بازده کم است.افراد باید با توجه به بودجه و هزینه های احتمالی برای بازاریابی به انجام تبلیغات بپردازند.کم هزینه ترین روزش بازاریابی بازاریابی اینترنتی است بازاریابی اینترنتی می تواند خوزه ها مختلفی را پوشش دهد و گستره ی نامحدود دارد بنابراین می تواند بهترین روش تبلیغات باشد.بازاریابی اینترنتی به دلیل رشد ابزار های انتقال اطلاعات و شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر تر از روش های بازاریابی دیگر شده است.ساخت بک لینک های با کیفیت برای سایت های فروشگاهی و ایجاد بنر هایی برای معرفی کسب و کار شما در سایت های دیگر بسیار موثر است.اکثر کاربران اینترنت به محصولات و فناوری های مربوط به رایانه علاقه مند هستند بنابراین بازاریابی محصولات مریوط به رایانه مانند تجهیزات سخت افزاری رایانه، بازی های رایانه ای، اپلیکیشن های ویندوز و… بسیار راحت تر از سایر خدمات و محصولات است.یکی دیگر از مزایای تبلیغات ابنترنتی علاوه بر هزینه پایین این روش می توان به عدم محدودیت سنی مخاطبان در اینترنت است بنابر این تمام افراد با هر سلیقه ای در سن خود می توانند از محصولات و خدمات شما مشاهده کنند و به مشتریان شما تبدیل شوند.در این مقاله سایت نازشو قصد داریم شما را به بهترین روش های و تکنیک های بازاریابی مقرون بصرفه آشنا کنیم.امید است با به کار گیری این تکنیک های بازاریابی با کم ترین هزینه به بهترین بازده در کسب و کار خود برسید.

 بک‌لینک‌های با کیفیت

هر سایتی برای بهبود رتبه خود نیاز به دریافت بک‌لینک‌های با کیفیت دارد. اما از آنجایی که استارتاپ‌ها سعی دارند از تکنیک بازاریابی کم‌هزینه استفاده کنند قادر به خرید بک‌لینک نیستند. در این شرایط برای دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت بهتر است با شرکای تجاری یا ارائه دهندگان خدمات شرکت خود ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها کمک بخواهید. این کار یکی از موثرترین تکنیک‌ها برای بازاریابی کم هزینه است.

دریافت لینک از همکاران

یکی دیگر از راه‌های موثر برای دریافت بک‌لینک و بهبود رتبه‌ سایت خود این است که از تمام نشریات و وب‌سایت‌هایی که از نام تجاری شما استفاده می‌کنند درخواست کنید که به سایت اصلی شما لینک دهند. این روش یک تکنیک بازاریابی کم هزینه و در عین حال موثر است.

تکنیک های بازاریابی

وبینارها

بسیاری از وبینار های رایگان به معرفی برند و محصول استارتاپ‌ها می‌پردازند. از آنجایی که این وبینارها مخاطبان بسیاری دارند که به موضوعات مربوطه علاقمند هستند، این روش یکی از موثرترین تکنیک‌های بازاریابی کم هزینه شناخته می‌شوند اما تا حدودوی زمانبر است.

بازاریابی متقابل

یکی از تکنیک‌های انفجاری، بازاریابی متقابل دو کسب و کار مرتبط است. به عنوان مثال شرکتی که به ارائه مشاوره بازاریابی می‌پردازد می‌تواند به همکاری با شرکت طراحی وب اقدام کند تا به شکل متقابل برای هم بازاریابی کنند. این یک روش برد-برد است زیرا موفقیت هر یک سبب موفقیت دیگری نیز می‌شود.

کامنت‌گذاری

کامنت‌گذاری یکی از تکنیک‌های بازاریابی کم هزینه برای معرفی برند و کمک به شناخته شدن آن است. به کمک کامنت‌گذاری می‌توانید:

  • با ۵ وبلاگ برتر در زمینه فعالیت‌های خود آشنا شوید.
  • به طور منظم به خواندن نظرات موجود در وبلاگ پرداخته و خودتان نیز اظهار نظر کنید.
  • افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید.
  • با هر کامنت می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا به درک درستی از نام تجاری شما برسند.

از یک روزنامه‌نگار کمک بگیرید

در برخی از مواقع روزنامه‌نگاران به دنبال داستان‌های جذابی هستند. در این صورت می‌توانید با ارائه داستان کسب و کار خود هم برای روزنامه‌نگاران خوراک خبری ایجاد کنید و هم با هزینه‌ی اندکی برای کسب و کار خود بازاریابی انجام دهید.

 حضور فعال در گوگل پلاس

یکی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی حضور فعال در گوگل پلاس است.گوگل پلاس یکی از بهترین رسانه‌ها برای رشد و توسعه برندها است. زیرا گوگل اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را از طریق وب‌سایت شما به دست آورده و بر اساس فعالیت‌های حساب کاربری گوگل پلاس برند شما را جزو برندهای برتر نمایش می‌دهد.

شبکه‌سازی

به یاد داشته باشید که افرادی که در ملاقات حضوری خود می‌بینید می‌توانند به مشتریانی تبدیل شوند که امکان آشنایی با آن‌ها به شکل آنلاین وجود ندارد. بنابراین هنگام حضور در جلسات متعدد تا جایی که می‌توانید شبکه‌سازی کنید و به یاد داشته باشید که هدف اصلی شبکه‌سازی بازاریابی است.

اجرای مسابقه

برگزاری مسابقات آنلاین یک تکنیک بازاریابی کم هزینه است که می‌تواند به تبلیغاتی برای برند شما محسوب شود. اجرای مسابقه نوعی تبلیغات رایگان برای هر برندی محسوب می‌شود.

استفاده از هشتگ

هشتگ‌ها بزرگترین راه تبلیغات اینترنتی هستند که در رسانه‌های اجتماعی در دسترس‌اند. استفاده از هشتگ سبب تسهیل روند جستجو شده و تعامل با نام تجاری شما را افزایش می‌دهد.

محتوای تولید شده توسط کاربر

امروزه اهمیت بازاریابی محتوایی بر کسی پوشیده نیست. همانگونه که می‌دانید ارزش محتوایی که در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دهید بسیار مهم است. اما جالب است بدانید کمپین‌های تولید محتوا توسط خود کاربران یکی از موثرترین تکنیک‌های بازاریابی کم هزینه است. تولید محتوا توسط خود کاربر برای مخاطبان بسیار جذاب است و باعث می‌شود این کمپین را به دوستان خود نیز معرفی کنید.

تهیه آگهی مطبوعاتی با کیفیت

تهیه آگهی مطبوعاتی یکی از بهترین روش‌های معرفی استارتاپ یا برند است که می‌تواند کمک فراوانی به رشد و توسعه برندها داشته باشد. به کمک یک آگهی مطبوعاتی مناسب می‌توانید هم بک‌لینک‌های موثری به سایت اصلی برند خود دریافت کنید و هم نوعی بازاریابی کم هزینه را عملی کنید.