دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
آشنایی با روش درمان بی خوابی با میوه

در یکی دیگر از مطالب سایت نازشو برای شما مطلبی درباره درمان بی خوابی با میوه شاید برایتان عجیب باشد مگر با میوه هم بی خوابی را می شود درمان کرد بی خوابی یکی از مشکلاتی است که بسیار در جامعه امروز با آن نیز درگیر هستند و دلایل مختلفی دارد از مهم ترین دلایل آن تنظیم نبودن خواب ، ساعت های کاری ، فضای مجازی و …. خیلی موارد دیگر اما بعد مدتی بیخوابی به یک بیماری تبدیل می شود. اما اگر هنوز این مشکل برای شما حاد نشده است یک روش بسیار ساده بی خطر و بدون هیچ عوارضی وجود دارد که امتحان آن می تواند برای شما بیخطر باشد همانطور که می دانید میوه ها خواص و فواید مختلفی دارند و برخی میوه ها هم خواص درمان بیخوابی را نیز دارند. و این گونه نیست که این میوه همانند قرص خواب نیز عمل کنند و شما بعد از خوردن آن به خواب بروید بلکه این میوه به شما کمک می کنند که بصورت کاملا طبیعی شرایط خواب طبیعی داشته باشید و فقط یک کمک کننده بی خطر و بی عوارض است. که امتحان آن می تواند درمانی برای شما باشد و پزشکان هم صحت این مطلب را تایید کرده اند که این میوه ها نیز می توانند به درمان بی خوابی نیز کمک کنند در ادامه همراه ما باشید تا با این میوه ها آشنا شوید. در انتها نظرات خود را در این باره برای ما بنویسید.

1- لیموترش

درمان بی خوابی با لیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آب و رنگ کند. اگر می‌خواهید مقداری کالری بسوزانید به سراغ لیمو ترش بروید؛ این ماده‌ی مغذی شما را به اندام دلخواه‌تان نزدیک می‌کند. دمنوش لیمو علایم اضطراب را کاهش می دهد و مشکل بی خوابی را رفع می کند افزودن چند قطره لیمو به آب آشامیدنی مانند ضد عفونی کننده عمل می کند و سموم بدن را دفع می کند با کاهش دادن اشتها باعث کاهش وزن می شود اسید موجود افزایش ناگهانی قند خون را پس از صرف غذا کاهش می دهد.

دمنوش لیمو  درمان گلو درد را تسکین می دهد.استفاده موضعی از آب لیمو باعث رفع آکنه و لک می شود در صورت داشتن پوست حساس آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید. در اغلب موارد استفاده از شامپوی نامناسب و مخمر مالاسزیا Malassezia باعث پیدایش شوره در پوست سر می‌شود. خوشبختانه لیمو ترش  به راحتی می‌تواند با این مخمر مقابله کند. برای این کار هفته ای یک مرتبه از آب لیمو ترش استفاده کنید. آب لیمو ترش را گرفته و به موهای خود زده و ۵ دقیقه بعد موهای‌تان را شامپو بزنید. لیموترش  قابضی است که می‌تواند سلول‌های پوست سر را تنگ‌تر کند. این کار باعث می‌شود پوست سر محکم‌تر و محافظت شود. توصیه می‌کنیم از شامپوی ضدشوره استفاده کنید و اگر شوره‌های همچنان روی سرتان جا خوش کردند به متخصص پوست مراجعه کنید.

2- درمان بی خوابی با کیوی

قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید

البته محققان همچنان در حال تکمیل بررسی‌های خود هستند؛ اما با این حال شما اگر از مشکل بی‌خوابی و بدخوابی رنج می‌برید می‌توانید از این تکنیک ساده استفاده کنید. به خاطر اینکه این میوه خوشمزه روی سلامت عمومی بدن نیز تأثیر خوبی دارد. کیوی منبع خوب ویتامین C ، فیبرها و پتاسیم می‌باشد که همگی برای سلامتی بدن مفیدند. به عنوان مثال مصرف روزانه دو عدد کیوی برای رفع یبوست نیز مفید است.

مواد غذایی دیگر برای بهبود کیفیت خواب

توصیه می‌کنیم حتماً سبزیجات سرشار از تریپتوفان را دریابید. فرقی نمی‌کند رژیم غذایی معمولی داشته باشید یا گیاه‌خوار یا خام‌خوار باشید. در هر حال تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای خواب خوب است. برای همین لازم است که با مصرف مواد غذایی حاوی این ترکیبات بدنتان را یاری کنید. تریپتوفان پیش‌ساز دو ماده‌ی مهم به نام‌های سروتونین و ملاتونین می‌باشد. این ترکیبات در تنظیم و کنترل ریتم خواب و بیداری و بهبود کیفیت خواب تأثیر مهمی دارند.

مواد غذایی سرشار از تریپتوفان غلاتی مانند جو، ارزن، آرد تهیه‌شده از گندم یا آرد جو دوسر می‌باشند. همچنین باید بدانید مصرف برنج و پاستاها نیز به داشتن خواب خوب و باکیفیت کمک می‌کند البته به شرطی که چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف شوند. توجه داشته باشید که مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا آن هم 4 تا 5 ساعت قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش خواب‌آلودگی پیش از خواب می‌شود.

برای اینکه جذب تریپتوفان موجود در مواد غذایی را بالا ببرید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 مانند اسفناج را در الویت قرار دهید

دانه‌ی کنجد، تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان و همچنین شنبلیله نیز برای خواب خوب فوق‌العاده است. توجه داشته باشید که با مصرف میوه‌های خشک مانند بادام، بادام هندی، فندق و کلاً آجیل‌ها نیز می‌توانید خواب خوبی تجربه کنید. توصیه می‌کنیم از مصرف حبوبات نیز غافل نشوید. برای اینکه جذب تریپتوفان موجود در مواد غذایی را بالا ببرید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 مانند اسفناج را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید که اسفناج همچنین حاوی میزان قابل‌توجهی تریپتوفان و ویتامین C و B نیز می‌باشد.

در نهایت اینکه مواد غذایی دیگری مانند پنیرها، تخم‌مرغ، شیر و گوشت قرمز نیز حاوی تریپتوفان می‌باشند.

 

3- درمان بی خوابی با موز

دستورالعمل برای درمان بی خوابی با موز

یک عدد موز ارگانیک مقداری دارچین (اختیاری) مقداری آب دو سر موز را ببرید و آن را با پوست درون قابلمه آب جوش قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه پختن آب موز را درون یک لیوان بریزید. برای طعم بهتر مقداری دارچین به آن اضافه کرده و یک ساعت قبل از خواب بنوشید. موز پخته شده را دور نریزید. می‌توانید صبح همراه صبحانه آن را میل کنید.

 

در آخر هم باید خدمت شما عرض کنم که اگر خوردن این میوه ها شما دچار مشکل می کنند قبل استفاده باید با پزشک خود مشورت کنید اما اگر ما یک میوه مشکل دارید می توانید از میوه دیگر استفاده کنید این سه میوه ای که در این پست به شما معرفی کردیم هر سه خواص میوه برای درمان بیخوابی را دارند. که می تواند به شما بسیار کمک کند و بدون آنکه به شما آسیب برساند.