دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
انواع خواص مارچوبه

امروز قصد داریم شما دوستان گرامی را با انواع خواص مارچوبه آشنا کنیم. مارچوبه گیاهی است که در فصل تابستان رشد می کند و شما می توانید آن را بصورت تازه خریداری کنید مارچوبه خوب باید ترد باشد و دو سر آن سفت باشد. همانطور که می دانید مارچوبه در غذا های اروپایی بسیار استفاده می شود و نزد آشپزان اروپایی بسیار محبوب است و کمک این گیاه خوشمزه جای خود را دارد روی سفر های ما باز می کند. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد. که خاصیت مارچوبه چیست و فواید مارچوبه برای بدن انسان چیست برای همین ما در سایت نازشو شما را با انواع خواص مارچوبه آشنا می کنیم. امیدوار هستیم که با خواندن این مطلب از این گیاه خوشمز بیشتر استفاده کنید.

مهم ترین ویتامین های مارچوبه

از جمله مهم ترین ویتامین های مارچوبه می توان به  تیامین ، فیبر و ویتامین B6 اشاره کرد. ویتامین B6 و تیامین در تبدیل کربوهیدرات به انرژی به بدن کمک می کند. مصرف ۱۵۰ گرم مارچوبه ویتامین های که شما دریافت می کنید حاوی ۳ گرم فیبر که می شود ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به تیامین و ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 است. فیبر غذایی کمک به درمان یبوست ، کاهش سطح کلسترول خون ، کاهش سطح قند خون و کاهش وزن  موثر می باشد.

اسیدفولیک موجود در مارچوبه

یکی دیگر از خواص مارچوبه داشتن اسیدفولیک است . مارچوبه یکی از منابع اسید فولیک یا همان ویتامین B9 در سبزیجات است. ویتامین B9 به بدن برای تشکیل سلول های قرمز خون کمک شایان می کند. همچنین برای سوخت و ساز پروتئین، رشد سلولی، تقسیم سلولی و جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد ضروری است. مصرف یک دوم فنجان مارچوبه حاوی ۱۳۲ میکرو گرم معادل ۳۳ درصد از نیاز روزانه بدن اسیدفولیک است.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  ماسک ضد جوش معروف و محبوب

ویتامین C و پتاسیم

از دیگر فواید مارچوبه می توان به وجود ویتامین C و پتاسیم اشاره کرد. این گیاه منبعی غنی از پتاسیم است. ۶ عدد مارچوبه حاوی تقریبا ۲۰ میلی گرم پتاسیم بوده که نیمی از نیاز بدن به پتاسیم را تامین می کند. پتاسیم برای کارکرد کلیه  ، ماهیچه ها ، قلب ، اعصاب و دستگاه گوارش ضروری است. همچنین شاخه های سبز مارچوبه منبع  بسیار خوبی از ویتامین C است. که همه شما از خواص ویتامین c و فواید آن اطلاع دارید.

از خواص مارچوبه به موارد زیر می توان اشاره کرد

در قسمت آخر قصد داریم شما با خواص و فواید دیگر مارچوبه آشنا کنیم. مارچوبه سرشار از روتین است ترکیبی که به تقویت دیواره مویرگی کمک بسیار نیز می کند. همچنین حاوی گلوتاتیون بوده که آنتی اکسیدانی برای کمک به خنثی کردن تخریب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد و جلوگیری از ابتلا به سرطان است. ۱۵۰ گرم مارچوبه ۸ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند. لازم به ذکر است این ویتامین در رشد سلولی و تشکیل شبکبه چشم بسیار موثر است. امیدوار هستیم که با این مطلب شما با توانست باشیم با خواص بی نظیر این گیاه شما را آشنا کنیم.