دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
تقویت مو زنان با روش های ساده

تقویت مو زنان با روش های ساده

برای شما در این مطلب وب سایت نازشو مطلبی درباره راهکار های تقویت مو زنان با روش های بسیار ساده و علمی قرار دادیم. یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی خانم ها بدون شک زیبایی مو است. و امروز که مواد شیمیایی زیادی برای زیبایی مو استفاده می شود که ضرر های زیای به مو می زنند و شما می بینید که مو های شما بیشتر اوقات دچار ریزش شده است و یا تار های موی شما بسیار نازک شده است و… برای همین موضوع مو ها برای اینکه زیبایی برای خود حفظ کنند باید افراد مخصوص خانم برخی کار ها را انجام دهند و از انجام برخی کار های دیگر پرهیز کنند که در این پست از وب سایت تفریحی و سرگرمی نازشو درباره این باید و نباید هایی که دانستن آن به تقویت مو شما کمک می کند آشنا می شود و امیدورایم که این مطلب برای شما مفید واقع شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده از سبزیجات در برنامه غذایی

خوردن غذاهای سالم به معنی تامین مقدار مورد نیاز مواد مغذی (ویتامین ها، املاح معدنی و آنتی اکسیدان ها) برای تارهای مو است که برای تقویت و زیبایی مو بسیار موثر است.

آهن و روی مورد نیاز بدن را تامین کنید

یکی دیگر کار هایی که بسیار در تقویت مو موثر است تامین کافی آهن و روی مورد نیاز بدن است. با این کار اکسیژن کافی را به فولیکول های مو برسانید و مولکول های پروتئین را به هم متصل کنید و کارکرد غده های چربی را افزایش دهید. همه اینها منجر به تقویت و ارتجاع پذیری موها می شود.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  آشنایی با برخی غذا هایی که نباید دو بار گرم کنیم.

 

مراقب های اساسی برای مو

برای این کار، باید برخی از عادت های خودتان را تغییر دهید. اول از همه، از برس کردن بیش از حد خودداری کنید، چون این کار می تواند موهای شما را به شکل قابل توجهی شکننده و ضعیف کند. دوما، از خشک کردن با سشوار، درمان های شیمیایی و غیره نیز خودداری کنید، چون این محصولات به مو آسیب می رسانند و موجب شکنندگی آنها می شوند. سوما، از حمام کردن در آب کلردار استخرهای شنا پرهیز کنید، چون می توانند به موهای تان شدیدا آسیب برسانند. در نهایت، هر سه ماه یکبار موهای خود را کوتاه کنید تا موهای تان از هرگونه آسیبی در امان باشند.

اگرچه شاید مشکل به نظر برسد، اما دور ماندن از هر گونه استرس برای تقویت موها بسیار حائز اهمیت است

هرچه استرس بیشتری داشته باشید، وضعیت موهای شما بدتر می شود. از کافئین، الکل و دیگر تحریک کننده ها خودداری کنید. به جای آنها، تمرینات یوگا ، مدیتیشن و مراقبه انجام دهید.

ویتامین های مهم برای تقویت مو

مخصوصا ویتامین A، ویتامینB، ویتامینC و ویتامین E. میوه ها و سبزیجات رنگی دارای چربی های سالمی هستند که منابع خوبی از این مواد مغذی محسوب می شوند.

ماساژ پوست سر و کمک آن به تقویت مو

می توانید با استفاده  از یک روغن مخصوص ماساژ مو و ماساژ پوست سر به حالت دورانی، مواد مغذی لازم را به پوست سر برسانید . ماساژ مو نه تنها به تحریک فولیکول های مو کمک می کند، بلکه  استرس را نیز از شما دور می کند.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  خواص زرشک دیدگاه طب سنتی

آب یا ژل آلوئه ورا را روی پوست سر قرار دهید تا باعث از بین رفتن خارش سر شود

یکی از گیاه ها بسیار مفید برای پوست و مو بی شک آلوئه ورا می باشد. این گیاه حاوی خواص التیام بخشی بسیاری است که به کاهش عفونت های پوست سر کمک می کند، از این رو موجب تقویت فولیکول های مو نیز می شود.

پروتئین ها را حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید

همانطور که می دانید، یک رژیم متعادل برای یک بدن سالم حائز اهمیت است. به طور مشابهی، جذب غذاهای غنی از پروتئین که هضم آنها راحت می باشد ( مانند محصولات لبنیاتی کم چرب از جمله شیر، پنیر، ماست؛ تخم مرغ، ماهی، گوشت مرغ، لوبیا و غیره) نیز برای حفظ موهایی سالم و شاداب کاملا ضروری است. حتما در طی روز از این مواد مصرف کنید.

برای تقویت مو به مقدار زیاد و خیلی زیاد از محصولات سویا در رژیم غذایی خود استفاده کنید. سویا غنی از پروتئین همچنین دیگر مواد مغذی است که برای تقویت موها بسیار موثر است.

تذکری که جدی گرفته نمی شود

یکی از موضوع های که تذکر داده می شود در زمینه اینکه مو ها ضعیف نشود و خیلی ها هم آن را رعایت نمی کنند رفتار های نامناسب با مو در هنگام خیس بودند است. حتما بارها شنیده اید که موی خیس، موی ضعیفی است. اگر می خواهید موهایتان را شانه کنید، منتظر بمانید تا خشک شوند و سپس شانه کنید.

 

آب مورد نیاز بدن تاثیر مستقیم بر روی تقویت مو دارد

آبرسانی به بدن باعث بهبود عملکرد درونی بدن می شود که موهای شما را نرم تر، ارتجاع پذیرتر و محکم تر می کند.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  راه های جذب آهن مواد غذایی گیاهی در بدن

همه این نکات روش های بسیار ساده ای هستند که شما فقط با تغییر سبک زندگی خود می توانید از ریزش مو ها و آسیب های جدی به موی خود جلوگیری کنید و مو های ضعیف شده را دوباره تقویت کنید. گفتنی است که برخی شرایط حتما مراجعه به پزشک متخصص نیاز است و این مطلب صرفا جنبع آموزشی دارد. همچنین اگر علاقه مند هستید حتما مطلب موهای بلند و حفظ سلامت آن را بخوانید.