دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
در برنامه کاهش وزن خود این میوه های خشک شده را اضافه کنید.

خیلی از شما ها شاید برنامه کاهش وزن برای خود دارید و خیلی ها هم در برنامه های کاهش وزن خود اشتباهاتی دارند مثل مواد غذایی مقویی زیادی را به علت رژیم بودن در برنامه کاهش وزن خود نیز قرار نداده اند که همین می تواند یکی از بزرگترین اشتباهات هر فرد برای کاهش وزن باشد پس باید دقت داشته باشید که کاهش وزن به کم کردند شدید غذا نیست و شما فقط با روی غذا خوردن ، و انتخاب غذای خود نیز دقت بیشتری کنید. و مصرف مواد غذایی درستی داشته باشید نه اینکه خیلی از مواد غذایی مفید بدن را برای کاهش وزن کم کنید و این موضوع حتی گفته می شود در علم پزشکی ممکن است جواب عکس دهد و کم کردن زیاد غذا باعث چاقی و مشکلاتی دیگر هم شود پس سعی کنید در تهیه یک برنامه کاهش وزن درست ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا آن ها هم برای شما یک برنامه غذایی مفید در نظر بگیرند. در این مطلب از سایت نازشو هم ما می خواهیم میوه های خشک شده ای به شما معرفی کنیم که می توانید در رژیم غذایی کاهش وزن خود از آن ها استفاده کنید و این مواد هم برای بدن خیلی مفید است و هم بسیار خواص و فوایدی مورد نیاز بدن را دارد که خیلی می توانند کمک کننده و تاثیر گذار در رون کاهش وزن شما نیز باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با این میوه های خشک شده مفید نیز آشنا شوید. بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه های خشک شده، تا زمانی که به صورت متعادل مورد استفاده قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می آیند. در واقع تحقیقات جدید نشان داده اند خوردن میوه های خشک با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است:

گردو: حاوی ۶۵۴ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است. این میزان گردو ۲ و نیم گرم اسیدهای چرب امگا ۳، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر به بدن می رساند. یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن ، گردو است.

زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل ۵ ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. ۱۰۰ گرم زردآلوی خشک تنها ۲۰۰ کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن است.

خرما: خرما غنی از ویتامین ب ۵ برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک تنها ۲۸۲ کیلو کالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.

پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین ها، چربی های سالم، آهن، منیزیم و … است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۶۲ کیلوکالری به بدن می رساند. تقریبا نیم فنجان پسته ۱۷۰ کیلو کالری دارد.

آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۴۰ کیلو کالری دارد.

برنامه کاهش وزن

کشمش: یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰,۵ گرم چربی است.

بادام زمینی:
 یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن است زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۵۵۳ کیلوکالری دارد و می تواند یک سوم نیاز روزانه به آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین ب ۶ را تامین کند.

فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. ۱۰۰ گرم از این محصول ۶۲۸کیلوکالری و ۱۰ گرم فیبر دارد.

بادام: یک میان وعده کم کالری محسوب می شود و ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۵۷۶ کیلو کالری است. مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است. بادام به کاهش سطح ال دی ال یا کلسترول بد کمک می کند و ویتامین ای موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.

بهترین روش برای استفاده از میوه خشک در برنامه غذایی

بزرگ‌ترین جنبه منفی میوه‌های خشک، این است که مقدار زیادی قند اضافی و متمرکز دارد که باعث بالا رفتن کالری آن شده و در مقایسه با میوه‌های کامل، به سادگی‌
می‌توان در خوردنش زیاده روی کرد. یک مشت کامل انگور، کالری بسیار کمتری از یک مشت پر کشمش دارد.

چند راهکار سالم برای استفاده از میوه‌های خشک:

در ادامه مطلب در برنامه کاهش وزن خود میوه خشک را اضاف کنید می خوانید، می‌توانید میوه‌های خشک را با آجیل‌ها ترکیب کنید. البته آجیل، از غذاهایی است که کالریش متمرکز است وبنابراین باید میزان یک وعده را رعایت کنید. همچنین‌ می‌توانید میوه خشک را با خود به مسافرت‌ها و پیک نیک‌ها ببرید، چون هم حملش ساده‌تر است و هم نگران خراب شدنش نیستید.‌

می‌توانید مقداری میوه خشک را روی غلات صبحانه یا ماست خود اضافه کنید تا از خواص آن برخوردار شوید. حتی می‌توانید از میوه‌های خشک در سالاد‌ها و یا کنار برخی دیگر از غذا‌ها نیز استفاده کنید. میوه‌های خشکی مانند خرما را می‌توانید با پنیر پر کنید و به عنوان فینگر فود میل نمایید.

خوب امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد از همراهی شما تا انتهای مطلب از شما سپاس گزار هستیم شما می توانید این مطلب را با سایر دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید و برای این کار فقط کافی است از دکمه های اشتراک گذاری پایان مطلب نیز استفاده کنید و پست در برنامه کاهش وزن خود این میوه های خشک شده را اضافه کنید. با آن به اشتراک بگذارید.