دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
راه های پیشگیری از قوز کمر

به گزارش نازشو یکی از مشکلایت که بیشتر کودکان و نوجوانان را تهدید می کند قوز کمر است که علت های مختلفی دارد که می توان از آن در سنین پایین پیشگیری کرد اما با بی توجه ای به این مورد قوز افراد دائمی شود که این مشکل بسیار می تواند برای فرد مشکل ایجاد کند باعث بسیار از مشکلاتی در آینده او شود حتی در سلامت او می تواند خیلی تاثیر گذار باشد اما پیشگیری بهترین درمان است. چگونه می توانند از این مشکل رفع کرد و از آن پیشگیری کرد را در این مطلب با سخنان یکی از فوق تخصص جراحی ستون فقرات نیز متوجه خواهید شد. ما این مطلب لطفا با همه دوستان خود به اشتراک بگذارید و شاید این مطلب برای کسی بسیار مفید باشد و او اصلا با این موضوع آشنا نباشد و آن را جدی نگیرد و بعد ها پشیمان شود چون این مشکل تا سنی قابل درمان و قابل پیشگیری است پس باید اطلاعات خود را در این زمینه با سایر افراد به اشتراک بگذارید تا کمتر شاهد چنین مشکلاتی باشیم. شما در این مطلب توصیه های پزشکی را مشاهده خواهید کرد و راه های پیشگیری از قوز کمر را یاد خواهید گرفت پس همراه ما باشید. امیدواریم با مطالبی آموزشی و تخصصی این چنین جامعه سالم تر سرحال تر از همیشه داشته باشیم.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات بیان کرد: اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.
مهدوی در ادامه  با اشاره به قوز کردن در افراد مختلف گفت: این موضوع به سن بیمار بستگی دارد؛ اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.
فوق‌ تخصص جراحی ستون فقرات افزود: اگر قوز کردن در سنین بعد از رشد باشد، با توجه به حالت خستگی که در عضلات ایجاد می‌کند، بدن از حالت آناتومی خود خارج می‌شود، بالانس بدن برهم خورده و منجر به کمردردهای طولانی‌مدت و همچنین فشار به گردن و کمر خواهد شد.

پیشگیری از قوز کمر

پیشگیری از قوز کمر

 

این پزشک متخصص همچنین بیان کرد که برای جلوگیری از قوز کردن به اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت:‌ افراد حتماً به خود درست نشستن را یادآوری کنند، یعنی آن‌قدر این مسئله را در ذهن خود تداعی کنند که ملکه ذهنشان شود و حتماً یک ورزش مناسب مانند شنا و پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

سید مهدی مهدوی ارتوپد و فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به کارمندان و کسانی که به‌طور مداوم پشت میز می‌نشینند، افزود: این افراد حرکت اصلاحی را که شامل حرکات کششی ، صاف کردن ستون فقرات و رساندن شانه‌ها به همدیگر است در همان پشت میز انجام دهند و هر ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم بردارند.
مهدوی تصریح کرد: رانندگان برای اینکه به رگ سیاتیک خود فشار نیاورند، صندلی را کامل عقب ندهند. باید زاویه بین ران و ساق برای آنها 90 درجه و یا کمتر باشد و نیز کسانی که شغل آنها رانندگی است باید پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه حرکات کششی هرچند ساده انجام دهند.

خوب در در پایان امیدواریم که این پست توانسته باشد اطلاعات خوبی به شما منتقل کرده باشد از اینکه ما را همراهی کردید از شما سپاس گزار هستیم برای اشتراک گذاری دکمه های در انتهای مطلب قرار گرفته است که این کار را برای شما آسان تر می کند می توانید از آن برای ارسال مطلب راه های پیشگیری از قوز کمر نیز استفاده کنید.