دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
راه های کنترل خشم برای اینکه به خشونت تبدیل نشود

کنترل خشم

شاید بسیاری از شما بخاطر اینکه نتوانستید خشم خود را کنترل کنید بار ها دچار مشکل شده اید. و بارها به خودت گفته اید که اگر آن لحظه خشم خودم را کنترل می کردم این اتفاق نمی افتاد. بسیاری از کسانی که الان در زندان ها هستند یکی از اصلی ترین دلایلش همین عدم کنترل نکردن خشم است. همه بخاطر کنترل نکردن خشم به زندان نمی روند ولی پیش میاد که این کنترل نکردن خشم در بین زوجین باعث طلاق می شود در بین افراد باعث قطع همکاری یا دوستی می شود.

و در کل بیشتر افراد از کنترل نکردن خشم خود آسیب دیده اند از همین رو ما در این مطلب از سایت نازشو تصمیم گرفتیم که بهترین راه های کنترل خشم را به شما بیاموزیم. این روش ها توسط روان شناسان معتبر ارائه شده است . اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما با دانستن این روش ها فقط نمی توانید روی خشم خود کنترل داشته باشید. و باید این روش را بارها در زمانی که خشمگین هستید تمرین کنید تا در آن استاد شوید. در ادامه با این راه ها آشنا می شویم.

1- در زمانی که خشمگین هستید به هیچ وجه تصمیم گیری نکنید.

کنترل خشم

وقتی شما خشمگین هستید نمی توانید تصمیم درستی بگیرد و سعی کنید در هنگامی که خشمگین هستید از هرگونه تصمیم گیری خودداری کنید.

2- محلی که در آن هستید را ترک کنید

کنترل خشم

شما با ترک محلی که در آنجا خشمگین شده اید می توانید کم کم به حالت عادی خود برگردید. ولی همیشه اینطور نیست که شما با خارج شدن از محل به نتیجه خوبی برسید. پس به حالتی که پیش آمده فکر کنید اگر فکر می کنید که رفتن نتیجه بهتری دارد محل را ترک کنید.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  با خواص بی نظیر خرما آشنا شوید.

3- قدم زدن

کنترل خشم

قدم زدن و فکر نکردن به دلایلی که باعث شده است که شما خشمگین شوید، یکی از راه موثر در فرونشاندن خشم است.

4- تماس با دوستان

کنترل خشم

شاید هر کدام از ما یک یا چند دوست داشته باشیم که صحبت کردن با آن ها به ما آرامش می دهد. سعی کنید با آن ها تماس بگیرد و دلایلی که باعث شده است خشمگین شوید را با آن در میان بزارید.

5- نفس عمیق و لبخند

کنترل خشم

شاید بی دلیل باشد و همه فکر کنید که انسان موقعی که خشمگین است چطور لبخند بزند. ولی این روش بسیار موثر است، شما سعی کنید چند بار نفس عمیق بکشید و حتی اگر شده مصنوعی هم لبخند بزنید. این کار باعث می شود که به آرامش عجیبی برسید.

6-  درباره عواقب رفتارتان فکر کنید

کنترل خشم

 

اگر به این فکر کنید که کارتان چه مشکلاتی را پیش میاورد. خیلی به آرام شدن شما کمک می کند.

7- صدایتان را بلند نکنید سعی کنید آرام صحبت کنید

کنترل خشم

با فریاد زدن مشکلی حل نمی شود و کسی به صحبت های شما گوش نمی دهد پس سعی کنید آرام و منطقی صحبت کنید. امتحان کنید اثرش را می بینید.

8- گوش کردن به موسیقی

کنترل خشم

گوش دادن به موسیقی که به شما آرامش می دهد یکی دیگر از راه هایی است که شما می توانید در هنگامی که خشمگین هستید از آن استفاده کنید.

9- یک عبارت را تکرار کنید

کنترل خشم

یک عبارت آرامش بخش مثل ” این نیز میگذرد ”  زیر لب ارم ارم تکرار کنید.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  خاص فوق العاده پوست لیمو ترش را بدانید.

10- ورزش کردن

کنترل خشم

ورزش کردن یکی دیگر از راه های فرو نشاندن خشم است. که وقتی خشمگین می شوید می توانید ورزش کنید تا به آرامش برسید.

11- تماشا کردن فیلم

کنترل خشم

شما می توانید با تماشای یک فیلم کمدی به یک آرامش برسید و به شرایط عادی بگردید یا اگر هم اهل دیدن فیلم نیستید می توانید به تماشای فوتبال یا دیدن آلبوم عکس بپردازید.

ما سعی کردیم در این مطلب درباره کنترل خشم و کار های که باعث می شود روی خشم خود کنترل داشته باشیم را برای شما دوستان عزیز قرار بدهیم. سعی کنید این کارها هنگام عصبانیت تمرین کنید. تا بتوانید روی خشم خود کنترل داشته باشد. در آخر هم باید خدمت شما عرض کنیم که شاید کارهای دیگری هم باشد که فرد با انجام آن بتواند بر خشم خود قلبه کند، و این کارها شاید در هرکس متفاوت باشد شاید یکی با غذا خوردن بتواند به یک آرامشی برسد و خشم خود را کنترل کند، و یکی با ورزش کردن ما در این مطلب سعی کردیم آن های که عمومیت بیشتری دارد برای شما دوستان عزیز قرار بدیم. امیدوار هستیم که یک روز همه در کنترل خشم خود استاد شوند.