دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
درمان پف دور چشم بعد از خواب با تغییرات ساده

درمان پف دور چشم بعد از خواب با تغییرات ساده

یکی از مشکلات بعضی از افراد در صبح این است که وقتی از خواب بلند می شوند و خود را در آینه می بینند متوجه پف دور چشم می شوند خوب به طب اتفاق خوبی هر فرد نیست مخصوص اگر کار مهمی داشته باشید و باید سریع به جلسه یا جایی بروند و در خانم ها که بیشتر این اتفاق مهم است اما برخی از عادات در سبک زندگی باعث می شود که این پدیده به وجود بیاید از جمله کم خوابی ، مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی ، بیماری و علت های مختلف که هر کدام شاید با راه های مختلف حل شود اما برخی از تغییرات که هم برای سلامت هم بسیار مفید است به درمان پف دور چشم صبحگاهی بسیار کمک می کند که ما در این مطلب سایت نازشو به بررسی این موارد می پردازیم و شما می توانید با خواندن این مطلب نکات بسیار کلیدی و آموزشی بیاموزید که می تواند هم به اطلاعات عمومی شما و هم به درمان پف دور چشم به شما کمک کند در ادامه همراه ما باشید.

مصرف برخی از مواد را برای درمان پف دور چشم کم کنید.

بی شک برخی مواد غذایی می تواند استفاده بیش از حد معین آن باعث بروز مشکلاتی ا زجمله پف دور چشم شود در طول روز از نمک کمتری استفاده کن. به طور متوسط هر فرد مجاز است در طول روز کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کند. رژیم غذایی پر نمک می تواند منجر به فشار خون بالا، مشکلات قلبی و سکته شود. همچنین نمک می تواند سبب تورم و پف دور چشم ها شود، چرا که منجر به تجمع مایعات در اطراف آن ها خواهد شد. یک راه ساده برای کمتر مصرف کردن نمک و سدیم، کاهش مصرف غذاهای فراوری شده است.

از مصرف شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی خودداری کن. شکر و شیرین کننده های مصنوعی سبب ورم و پف دور چشم خواهند شد. وقتی شیرینی می پزی یا قصد داری چای یا قهوه ات را شیرین کنی سعی کن به جای شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی، از مواد طبیعی مثل عسل یا استویا استفاده کنی. به هنگام خرید محصولات بسته بندی شده به برچسب محتویات آن توجه کن و محصولی را انتخاب کن که شیرین کننده یا شکر کمتری دارد.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  فایده استفاده از پله به جای آسانسور

مصرف الکل را کاهش بده. نوشیدنی های الکلی سبب نفخ و کمبود آب بدن می شوند و این می تواند سبب پف دار تر به نظر رسیدن چشم ها شود. همچنین نوشیدن الکل روی کیفیت خواب هم تأثیر می گذارد که این ممکن است مشکل تو را بدتر کند. سعی کن تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنی. اما در صورت مصرف این محصولات سعی کن در طول روز آب زیادی بنوشی تا دچار کمبود آب نشوی.

سیگار را ترک کن. سیگار مضرات فراوانی دارد و به بدن آسیب های بی شماری می رساند. اما سبب ضعف و حساس شدن پوست دور چشم ها هم می شود که این موضوع می تواند باعث تشدید تورم و پف چشم ها در صبح شود. برای سلامت جسمی و روحی، سیگار کشیدن را ترک کن.

عادتی که بسیاری از جوانان و افراد مختلف درگیر خودش کرده کم خوابی و نداشتن خواب درست

یکی از عادت های بدی که بسیاری از افراد را درگیر خودش کرده است شبکه های اجتماعی ، برنامه های تلویزیونی ، مهمانی ها و… است همه این موارد باعث می شود که شما شب دیر بخوانید و حداقل 6 تا 8 ساعت خواب را نداشته باشید.  نداشتن خواب کافی می تواند چشمان تو را متورم و پف دار کند. سعی کن برای رفتن به رختخواب قواعدی تعیین کنی، عادت هایی برای خودت به وجود آوری و برای بیداری صبحگاهی نیز زمان و برنامه مشخصی داشته باشی. اما به هر طریق برنامه ات را طوری تنظیم کن 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  جلوگیری از دندان درد با تغذیه مناسب

غذا خوردن و تلویزیون دیدن قبل از خواب ممنوع

از دیگر مواردی که می توانند به آن اشاره کرد عادت بد غذا خوردن یا تلویزیون دیدن در تخت خواب است. تلویزیون دیدن یا غذا خوردن قبل از زمان خواب بر روی کیفیت آن تأثیر می گذارد و این خواب بد، منجر به پف دار شدن چشم ها به هنگام صبح می شود. عادت کن شب ها از یک ساعت قبل از رفتن به تخت، از دیدن تلویزیون یا غذا خوردن خودداری کنی.

به پشت خوابیدن و تاثیر مثبت آن روی پف روی چشم و پوست

در طول شب به پشت بخواب. خوابیدن به بغل یا روی شکم سبب تأثیر نیروی جاذبه بر مایعات بدن و جمع شدن آنها در اطراف چشم ها می شود. وقتی این حالت اتفاق می افتد چشم های تو خیلی بیشتر ممکن است پف دار و متورم به نظر برسند. به پشت خوابیدن ممکن است کمی نیاز به تمرین داشته باشد. تلاش کن که به پشت به خواب بروی و اگر نیمه شب، در حالی که به کناره یا روی شکم خوابیده ای، بیدار شدی، ناراحت نشو و دوباره سعی کن به پشت بخوابی. کم کم بدن به این کار عادت خواهد کرد.
از یک بالش اضافی برای بالا بردن سر به هنگام خواب استفاده کن. بالا بردن سر به هنگام خواب هم مثل به پشت خوابیدن می تواند از جمع شدن مایعات دور چشم و پف کردن و تورم آنها جلوگیری کند. به جای خوابیدن با یک بالش در شب، با دو بالش بخواب تا سرت بالاتر بیاید. اگر این بالش اضافی باعث ناراحتی گردنت می شود، از یک بالش ضخیم تر استفاده کن.

شستو شوی صورت

صورتت را هر شب با یک شوینده ملایم و آب گرم بشور. نه تنها شسشتوی شبانه صورت برای پوست خوب است، بلکه هر نوع کثیفی و آلودگی داخل و اطراف چشم ها را که ممکن است در طول خواب سبب تحریک چشم شوند، بر طرف می کند. وقتی چشم ها تحریک شوند، به پف کردن و ورم گرایش پیدا می کنند. همچنین می توانی صبح ها چشمانت را با آب سرد شستشو دهی. آب سرد هم می تواند چشم ها را تمیز کرده و پف و ورم را کاهش دهد.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  فواید و خواص کشمش را بشناسید.

بررسی برخی از مشکلات اصلی پف دور چشم

اگر آلرژی سبب ورم و پف دار شدن چشم های تو شده است، از قطره های چشمی مناسب این کار استفاده کن. چشمان پف دار و متورم صبحگاهی می تواند نشانه ای از آلرژی باشد. اگر چشمان تو اشکی و حساس استف تحت نظارت پزشک از این قطره های شستشوی چشم استفاده کن تا پف و تحریک آن را کمتر کنی.
اگر از لنزهای چشمی استفاده می کنی، در نظافت و تاریخ مصرف آنها دقت کن. ممکن است لنز چشم تو کهنه شده باشد و یا مدت زمان زیادی مورد استفاده بوده باشد. خوابیدن با لنز و یا استفاده طولانی مدت از آن در طول روز می تواند سبب تورم چشم ها شود. عادت کن عصرها لنزت را از چشمت خارج کنی تا شب بدون آمادگی و ناگهانی با آنها به خواب نروی.
از کرم دور چشم و محصولات ضد آفتاب استفاده کن. بالا رفتن سن سبب ضعیف تر شدن پوست دور چشم و امکان پف و تورم بیشتر آن می شود. بنابراین اگر استعداد پف دور چشم داری، در هر سن و سالی هستی از کرم های ضد پیری و چروک دور چشم، هر شب استفاده کن. همچنین همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم های ضد آفتاب برای کل صورت و دور چشمانت استفاده کن.

این مطلب صرفا آموزشی است و شما نباید آن را جایگزین توصیه های متخصصان کنید پس اگر نیاز می بینید حتما به پزشک مراجعه کنید.