طرز تهیه ته چین مرغ

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه مجلسی

خوب در این مطلب می خواهیم به شما در یکی دیگر از آموزش های آشپزی طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی را آموزش دهیم. ته چین مرغ یکی از غذا های بسیار خوشمزه است که کمتر کسی پیش می آید که آن را دوست نداشته باشد برای همین در مهمانی های خانوادگی این  غذا بسیار آماده می شود و البته خوشمزه درست کردن ته چین مرغ هم خیلی راحت نیست و باید کمی وقت و به همراه دانستن برخی از موضوع های مهم در طرز تهیه ته چین مرغ نیازمند هستید. ما در این مطلب نازشو این موارد را به شما آموزش می دهیم. ما در این پست مواد لازم برای چهار نفر را قرار دادیم. و زمان تهیه و آماده سازی این ته چین مرغ چیزی حدود 45 تا 55 دقیقه است. برای این ته چین مرغ خوشمزه ای داشته باشید تمام نکات گفته شده را رعایت کنید و توصیه می شود این مطلب را دو بار مطالعه کنید و بار سوم همراه با متن غذا را تهیه کنید تا چیزی را فراموش نکنید.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ خوشمزه

مرغ پخته : ریش شده دو لیوان
برنج آبکش شده : 3 لیوان
زرده تخم مرغ : 2 عدد
ماست : نصف لیوان
زعفران : دم کرده نصف لیوان
زرشک و خلال بادام و پسته : به مقدار لازم
نمک و دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ

برای این که شما بتوانید ته چین مرغ را تهیه کنید باید چند مرحله را خوب یاد بگیرد که ما به ترتیب به شما آموزش می دهیم و در آخر ترکیب این مواد با هم و طرز تهیه ته چین مرغ را توضیح خواهیم داد.

1 – آبکش کردن برنج

آبکش کردن برنج برای ته چین مرغ شما باید برنج را  چهار ساعت قبل از تهیه ته چین مرغ با نمک زیاد خیس کنید. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنج ها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش خارج شه . بعد یک قابلمه انتخاب می کنیم و حدود چهار یا چهار نیم لیوان آب رو به جوش میاریم و برنج های آبکش شده را با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و با ناخن نصفش میکنیم، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکشش میکنیم. این اولین گام برای تهیه ته چین مرغ بود.

2 – دم کردن زعفران

دم کردن زعفران را که همه وارد هستند اما برای اینکه دوستانی که انجام نداندن هم این توضیح را میدم که زغفران را در آب جوش بریزید و بگذارید تا حدود نیم ساعت دم بکشه. بعد از آن می توانید استفاده کنید.

3 – آماده کردن مرغ برای ته چین

برای آماده کردن مرغ ته چین مرغ را در آب کم بپزین این کار بخاطر اینکه مرغ تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه و دارچین (در صورت تمایل) روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه. و بعدش ریش ریش میکنیم. اینطوری بهترین مرغ را برای ته چین خواهیم داشت.

طرز تهیه ته چین مرغ

طرزتهیه ته چین مرغ برای 4 نفر ، خوب نکات اصلی برای تهیه ته چین مرغ مجلسی را در این قسمت می خوانید خوب کار با اصلی ترین برخش ته چین یعنی ته دیگش شروع می کنیم. برای تهیه ته دیگ ته چین باید نصف زعفران دم کشیده ، ماست ، زرده تخم مرغ را با تقریبا نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط کنیم و در قابلمه نچسب که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم.

سپس نوبت می رسد به باقی مرغ های ریش شده که آن ها را هم روش میچینیم. و روی اون رو یک لایه از برنج و زعفران میریزیم و روی اون رو مرغ های ریش شده میچینیم و اونقدر این کارو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شه. و در مرحله پایانی هم با کف گیر مواد را فشار می دهیم تا خوب فشرده شوند سپس روی حرارت ملایم میگذاریم تا دم بکشه.

برای بهتر شده ته چین مرغ پسته ، زرشک و خلال بادام  خیس داده و تفت داده و در بین لایه از مخلوط آن استفاده می کنیم. در چند دقیقه آخر حرارت را زیاد کنید تا ته دیگش خوب خوب شود. به می توانید روی آن را با پسته ، زرشک ، خلال بادام تزئین کنید. برای اینکه ته دیگ خوب جدا شود پشت قابلمه کمی آب سرد بریزید. امیدواریم که با این آموزش توانسته باشید. یک ته چین خوشمزه تهیه کرده باشید و از خوردن آن ها در کنار خانواده لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. ما از نظرات و پیشنهادات شما برای بهتر شدن محتوای سایت نیز استفاده می کنیم.