طرز تهیه کباب ترکی

طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص

در این مطلب از سایت نازشو برای شما دوستان گرامی تصمیم گرفتیم که آموزش طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص را قرار دهیم. اگر یک بار هم کباب ترکی خورده باشید می دانید چقدر خوشمزه است ما در این پست طرزتهیه کباب ترکی را در منزل را قرار دادیم تا شما به راحتی بتوانید آن را در خانه تهیه کرده و در کنار خانواده میل نمایید. اگر قبل از این مطلب در جایی دیگری آموزش تهیه کباب ترکی را خوانده باشید متوجه خواهید شد که این آموزش مقداری با آن ها فرق دارد و بخاطر همین است که در عنوان از کلمه های خوشمزه و مخصوص استفاده کرده ایم. شما بعد میل کردن کباب ترکی که از این روش از درست کردن کباب ترکی به دست میاید کامل کلمه خوشمزه را درک خواهید کرد.

 مواد لازم برای تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص

گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله : 800 گرم
پیاز : 1 عدد
گوجه فرنگی : 5 عدد
فلفل کبابی : 5 یا 3 عدد
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
فلفل و نمک : به مقدار لازم
آویشن : به مقدار لازم
روغن مایع : به مقدار لازم
پودر سیر : یک قاشق چای خوری
سیر: 3 یا 4 حبه

طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص

برای شروع طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص دو عدد از فلفل‌ ها  ، پیاز و گوجه‌ ها ، سیر را رنده کنید.  سپس آویشن و پودر سیر و فلفل و روغن زیتون را به مواد رنده شده اضافه کنید. بعد این کار این مواد را کنار بگذارید. این مواد سس کبا ترکی شما نیز است.

در مرحله بعد باید گوشت مورد نظر  را تمیز کرده سپس آن شسته و بعد برش‌ ها ی ورقه‌ ای نازک بزنید. بعد این گوشت های ورقه ای را در مواد قبلی که تهیه کردید قرار دهید. به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید هرچه این زمان بیشتر شود گوشت شما ترد تر و خوشمزه تر نیز می شود.

سپس گوشت ها را لایه‌ به لایه روی ورق آلومینیوم چیده و به‌صورت رول شده میپیچیم. و در داخل فریزر قرار میدهیم تا یخ بزند و فرم دلخواه ما گرفته شود سپس از فریز گوشت را خارج کرده و آن را مثل رولت حلقه حلقه ببرید و در روغنی که چند دقیقه خوب داغ شده است سرخ کنید. حال دیگر کباب ترکی شما نیز آماده است و شما می توانید آن را در نان باگت همراه با پیاز با خیارشور و گوجه و …. با سس مورد علاقتون کباب ترکی را میل کنید. نکته مهم نمک را در پایان به مواد اضافه کنید. همچنین اگر دوست داشتید بجای سس می توانید از همان موادی که در ابتدا درست کردید برای سس کباب ترکی استفاده کنید. خوب امیدوار هستیم که این آموزش آشپزی هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.