غذا هایی که در ماه رمضان

غذا هایی که در ماه رمضان نباید فراموش کنید

غذا هایی که در ماه رمضان نباید فراموش کنید

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان باید کم کم آماده تغییر رژیم غذایی و مواد غذایی در این ماه باشیم همانطور که می دانید برای اینکه بتوانید روزه ای بگیرد که به سلامتی شما آسیبی وارد نشود داشتن یک تغذیه مناسب در زمان افطار و سحر بسیار کمک کنند است و می تواند روزه گرفتن برای شما بسیار راحت کند و کلی فایده هم برای شما داشته باشد. ما در این پست می خواهیم غذا هایی که در ماه رمضان نباید از آن غافل شوید را از دیدگاه طب سنتی ایران نیز برای شما منتشر کردیم که شما می توانید از مواد غذایی که در ادامه مشاهده می کنید در صورتی که برای شما مشکلی ایجاد نمی کند استفاده کنید.

اولین توصیه طب ایرانی به روزه داران عزیز همیشه این بوده است که از پرخوری در افطار پرهیز کنید از آن جهت این موضوع اهمیت دارد که می تواند مشکلات برای معده ایجاد کند. افراد در مدت زمانی که تا قبل از خواب باقی است از میوه‌ ها استفاده کنند. مصرف میوه و سبزیجات یکی از راه‌های جلوگیری از یبوست در این ماه است. همچنین برای افرادی که تنها مصرف میوه و سبزیجات باعث مبتلا نشدن به یبوست نمی‌شود، توصیه می‌کنیم تا قبل از خوردن سحری دو قاشق غذاخوری خاکشیر به همراه یک لیوان آب گرم میل کنند.

غذا هایی که در ماه رمضان

عدم مصرف سبزیجات خام در وعده سحری و پرهیز از خوردن غذاهای تند و شور را از عوامل مهم جلوگیری از تشنه شدن در این ماه دانست و افزود: همچنین مصرف عرق کاسنی و شاه‌تره تأثیر زیادی در عدم احساس تشنگی دارد. از آنجا که مصرف نکردن مواد غذایی در طول روز می‌تواند سبب بی‌حالی افراد شود، حتما از استراحت در طول روز غافل نشوند. این توصیه می تواند به شما کمک کند تا در ماه رمضان روزه های راحت تری بگیرد که به سلامت شما هم آسیب وارد نکند و باعث ارتقای سلامت هم شود.