دسته : سلامتتاریخ: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
فواید پیاده روی و ارتباط آن با تناسب اندام

فواید پیاده روی و ارتباط آن با تناسب اندام

پیاده روی یکی از عادت های مفید در افراد است که تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامت جسم و روح انسان دارد. در این مقاله نازشو قصد داریم شما را با فواید پیاده روی و ارتباط آن با تناسب اندام را توضیح دهیم.به افرادی که قصد کاهش وزن و تناسب اندام را دارند توضیه می شود که حداقل روزی 15 دقیقه را به پیاده روی بپردازند.نقش پررنگ پیاده روی در چربی سوزی و لاغری شکم و پهلو و صاف شدن سطح شدم دارد پیاده روی در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.

پزشکان ورزش پیاده روی را یک ورزش کامل و یاده و در عین حال بدون مشکل معرفی کرده اند. پیاده روی باعث ترشح هورمون آندروفین می شود باعث ایجاد نشاط و سرزندگی و امیدواری می شود البته ممکن است این افراد مورد سرزنش قرار گیرند که چرا ورزش های دیگر به جای پیاده روی انجام نمی دهند.

اما پزشکان پیاده روی را به عنوان یک ورزش کامل و منتاسب هر رده سنی توصیه می کنند.طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان مصرف تدریجی کالری در پیاده روی باعث جلوگیری از ایتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی می شود.شما میتوانید برای ایجاد هیجان و شور بیشتر در پباده روی همزمان با پیاده روی به موسیقی گوش بدید و یا  مکان های دیدنی و طبیعت را برای پیاده روی انتخاب کنید.

ورزش پیاده روی به خصوص برای افرادی که به بیماری های مزمن در ناحیه زانو و یا کمر مبتلا هستند می تواند جایگزین بسیار خوبی به جای دویدن شود هم چنین افرادی که دچار آسیب دیدگی شده اند و یا در مراحل نقاحت آسیب دیدگی قرار دارند باید از دویدن پرهیز کنند چون دویدن در این شرایط برای آن ها ریسک بالایی دارد و بهترین جایگزین می تواند پیاده روی باشد.برای مشاهده مطالب بیشتر فواید پیاده روی همراه ما باشید.

فواید پیاده روی

                        فواید پیاده روی

پیاده روی و تناسب اندام

هیچ چیز مانند یک اظهار نظر نا امید کننده در مورد تمرین شما، نمی تواند حس سرخوشی ناشی از ترشح اندورفین را سرکوب کند. اگر شما اهل پیاده روی هستید، احتمالا چنین شرایطی را تجربه کرده و سوالاتی از این دست را بارها شنیده اید: «چرا بجای راه رفتن نمی دوی؟» یا «حوصله ات سر نمیره؟».

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  30 تا از خواص به

پیاده روی، یک تمرین عالی است، هر کسی می تواند آن را در هر جایی انجام دهد، هزینه ای ندارد، باعث می شود از خانه خارج شوید، اغلب با دوستانتان باشید، و می تواند بسیار هم سرگرم کننده باشد. یک خانم ۶۰ کیلویی با ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حدود ۲۶۷ کالری خواهد سوزاند، در حالیکه با ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت، ۳۶۷ کالری می سوزاند.با اینحال، این بدان معنا نیست که از ارزش پیاده روی بعنوان یک تمرین خوب، کاسته می شود. بویژه به دلیل آنکه راه های بسیار زیادی برای افزایش شدت پیاده روی بعدی تان، بمنظور سوزاندن کالری بیشتر وجود دارد

 

اغلب به کسانی که قصد کاهش وزن و تناسب اندام دارند پیاده روی پیشنهاد می‌شود. این سوال برای افراد مختلف پیش می‌آید که آیا فواید پیاده روی برای کاهش وزن کافی است؟

در سال‌های اخیر ورزش‌هایی همچون کراس فیت، اینتر وال و غیره پر طرفدار شده‌اند. با این حال پیاده روی همچنان جزو ورزش‌هایی است که محبوبیت زیادی دارد و به افراد برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود.

به گزارش My fitness pal،پیاده روی فواید زیادی دارد و ارزش ‌اضافه شدن به برنامه ورزش را دارد. پیاده روی هزینه زیادی ندارد و به مفاصل فشار وارد می‌کند. پیاده روی نیاز به لوازم خاصی ندارد.

پیاده روی باعث افزایش ایمنی بدن و قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود.

پیاده روی به شما کمک می کند تا به میزان فعالیت پیشنهاد شده در هفته‌ برسید. انجام ورزش‌های مختلف در طول هفته‌ در صورتی که با نشستن مداوم همراه باشد، نمی‌تواند کافی باشد و به همین دلیل پیاده روی در دیگر ساعات روز می‌تواند بیشتر به افزایش فعالیت هفتگی و در نتیجه‌ جلوگیری از بیماری‌ها کمک کند.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  معیار های انتخاب باشگاه ورزشی مناسب

سعی کنید در کنار پیاده روی ورزش‌های قدرتی را نیز در برنامه خود داشته باشید.

در روزهایی که پیاده روی نمی کنید ورزش‌ قدرتی انجام دهید. انجام دو جلسه ورزش قدرتی در هفته‌ کافی است.

اگر پیاده روی به تنهایی انجام شود قدرت بدن افزایش پیدا نمی‌کند و عضلات شکل نمی‌گیرند.