دسته : ورزشیتاریخ: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
ورزش های توصیه شده برای افراد میانسال

افراد میانسال

بسیاری از افراد وقتی به مرز میانسالی می رسند. بعد از ورزش دائم دچار آسیب دیدگی می شوند. و بجای اینکه ورزش برای آن ها مفید باشد، بیشتر به آن ها صدمه میزند. این بخاطر این است که افراد در این سنین باید ورزش های مناسب با این سن را انجام دهند. ما امروز در این مطلب از سایت نازشو تصمیم گرفتیم. بهترین ورزش های مناسب افراد میانسال را که بیشتر متخصصان ورزشی آن را توصیه کردن را قرار بدیم، امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

1- پیاده روی

پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین ورزش های افراد میانسال است. که بسیاری اعتقاد دارند،  که باید در روز حداقل30 دقیقه پیاده روی کنیم، اما این ورزش به همین سادگی که ما انجام می دهیم نیست. بسیاری قدم زدن را با ورزش پیاده روی اشتباه می گیرند. فرق اصلی ورزش پیاده روی با قدم زدن این است که ورزش پیاده روی درست، باید راحت و با آهنگ منظم قدم برداشت. وضع بدن باید طوری باشد که گام برداشتن فشار چندانی به بدن وارد نکند. و سرعت قدم برداشتن هم نسبت به قدم زدن عالی بیشتر است. همچنین در در ورزش پیاده روی انتخاب کتانی مناسب یکی از اصلی ترین کار های است که باید قبل از انجام این ورزش انجام دهید. حتمان به آن توجه فرمایید.

2- شنا

شنا

ورزش شنا یکی از ورزش های است که به بیشتر افراد توصیه می شود. این ورزش هم برای افراد میانسال بسیار مفید است. ورزش شنا بسیار برای دستگاه قلبی عروقی مفید است و هم چنین این ورزش همه ماهیچه های بدن وادار به حرکت می کند که در افرادی میانسال این کار یک کار ضرروی است. از دیگر فواید این ورزش می توان به  تنظیم شدن تنفس اشاره کرد. قبل از انجام دادن ورزش شنا باید به این نکات هم توجه فرمایید.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  عکس جالب داوید لوئیز با ببر سفید

ورزش شنا به کسانی که مبتلا به بیماری خاصی مثل صرع، تشنج عضلات، دیابت کنترل نشده، مشکلات تپش قلب هستند توصیه نمی شود. دومین نکته مهم قبل انجام این ورزش این است که حتمان قبل و بعد از انجام این ورزش دوش بگیرید. سومین نکته مهم این است که از شنا کردن تا سه ساعت بعد از خوردن وعدۀ غذایی زیاد و آبدار خودداری کنید. و در اخر هم اینکه سعی کنید زیاد خود را خسته نکنید و هروقت احساس خستگی کردید. استراحت کنید.

3- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری کردن می توان ورزشی بسیار مناسب برای این افراد باشد. در این ورزش نیاز نیست زیاد به نکات حرفه ای توجه کنید. اما بعضی از نکات ضرروی هستند مثل انتخاب لباس مناسب و راحت برای انجام این ورزش حتمان در هنگام انجام این ورزش از مایعات مناسب مثل آب استفاده کنید چون در این ورزش سوخت ساز بالا است پس حتمان به این نکات توجه کنید. و اصلی ترین نکته هم اینکه سعی کنید در جاهای مثل پارک این ورزش را انجام دهید تا خطر برخورد به وسایل دیگر شما تهدید نکند. اگر مشکلات مفصلی دارید قبل از انجام این ورزش حتمان با دکتر خود مشورت کنید.

4- پینگ پنگ

پینگ پنگ

پینگ پنگ یکی از ورزش های است که در آن آسیب دیدگی بسیار کم است این یکی از اصلی ترین دلایل بود که ما این ورزش را برای افراد میانسال انتخاب کردیم. از دیگر نکاتی که باعث شد این ورزش را برای شما افراد میانسال انتخاب کنیم فواید زیر است.

الف- از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  شوک مثبت جدید به استقلال در راه است.

ب-  ازدرد کمر وزانو درد جلوگیری می کند

ج-  بسیار نشاط آور است

د- باعث تقویت بینایی و دید می شود.

قبل از انجام این ورزش وسایل مورد نیاز مثل راکت پینگ پنگ و لباس و کتوانی مناسب این ورزش را حتمان تهیه کنید.

5- تنیس

تنیس

در شماره پنج برای شما ورزش تنیس را قرار دادیم. ورزشی که بیشتر محققان علم ورزش آن را توصیه کرده اند و گفته اند این ورزش باعث طول عمر بیشتر در افراد می شود. شاید انجام این ورزش در ایران بخاطر کم بودن زمین های تنیس بسیار سخت باشد. اگر در منطقه شما زمین تنیس وجود ندارد می توانید در سالن این ورزش را انجام دهید.

در اخر این مطلب هم باید بگوییم که ما در این مطلب 5تا از مفید ترین ورزش های که برای افراد میانسال توصیه شده بود را قرار دادیم. از دیگر ورزش های که می توانست در این مطلب قرار گیرند عبارت اند از : اسکواش ، بدمینتون ، یوگا ، اسب سواری و … امیدوار هستیم این مطلب برای شما دوستانی که به سن میان سالی رسیدن مفید واقع شده باشد.