دسته : علم و فناوریتاریخ: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
چگونه یک لوگوی تاثیرگذار طراحی کنیم

چگونه یک لوگوی تاثیرگذار طراحی کنیم

لوگوی تاثیرگذار ، امروزه هدف اصلی شرکت ها و کسب و کار ها ایجاد زمینه هایی برای تسخیر ذهن مخاطبانشان است.برای تسخیر ذهن ها و ایجاد اعتماد و درواقع انجام فرایند برندینگ باید از ترفند ها و تکنیک های خاصی استفاده کرد یکی از بهترین این ترفند ها و روش ها برای جذب مخاطبان به محصولات و یا خدمات ایجاد یک لوگوی جذاب است. لوگویی که در بردارنده اطلاعاتی از یک شرکت و یا کسب و کار است که در ذهن مخاطبان و یا مشتریان احتمالی نقش می بندد که این اطلاعات و تصورات می تواند مفید و یا منفی باشد به عنوان مثال اگر یک شرکت از ویژکی های مثبتی مانند کیفیت خوب محصولات، کیفیت ارائه خدمات، ارزان و دردسترس بودن و … بهرخ مند باشند.

این ویژگی های در یک نگاه در لوگوی شرکت تداعی می شود اما برعکس اگر یک کسب و کار ویژگی هایی منفی مانند کیفیت پایین محصولات یا خدمات،گران و دسترسی سخت و … داشته باشد این ویژگی ها نیز در یک نگاه در لوگوی این شرکت خود را در زهن افراد تداعی می کنند.طراحی لوگو در کنار روش های دیگر معرفی کسب و کار مانند کاتالوگ، بنر، بروشور تاثیرات مفیدی در توسعه کسب و کار خواهد داشت.

نوع طراحی لوگو باید متناسب با شرایط و موقعیت آن برند و یا شرکت باشد.و بین مخاطبان و برند ارتباط تصویری ایجاد کند.از انواع لوگو برای طراحی می توان به لگوی متنی، لوگوی شعاری، لوگوی ترکیبی و لوگوی شعاری اشاره کرد که هر کدام تاثبر متفاوتی نسبت به بقیه دارند لوگو متعلق به یک منطقه جغرافیایی و یا یک بازه زمانی خاص نیست.در این مقاله سابت نازشو به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک لوگوی تاثیرگذار برای برند یا کسب و کار خود معرفی کنید تا تاثیر یک لوگوی تاثیرگذار را در توسعه کسب و کارتان ببینید.

لوگو تجاری قابل ثبت

نوع علامت تجاری ( لوگو ، برند ، آرم ، مارک ) جنبه حصری ندارد ، بلکه با توجه به ابتکار افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی ، صنعتی یا خدماتی مانند حمل و نقل زمینی ، هوایی یا دریایی می‌تواند به صورت کلمات ، حروف، ارقام، ترسیمات ، عکس ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب  یا ترکیب آنها باشد.

امروزه، بسیاری از کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هایی از علائم تجاری که قبلاَ مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند علائم سه بعدی، علائم صوتی ، رنگ‌ها  و یا بوها. اما در مقابل برخی از کشورها برای آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عموماَ اجازه ثبت علائمی را می‌دهند که قابل مشاهده باشد. در هر صورت، علامت تجاری نه تنها باید با سایر علایم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهد، بلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد.

لوگوی تاثیرگذار

آشنایی با انواع لوگو ها

لوگوهای متنی: این نوع از لوگوها اصطلاحا به لوگوتایپ مشهورند که از چند حرف با اشکال خاص استفاده میشود, برای نمونه در لوگوی شرکت کوکاکولا یا گوگل , حروف تشکیل دهنده این شرکت به شکلی زیبا و با رنگ های متنوع در کنار هم چیده شده اند.

لوگوهای تصویری: در لوگوهای تصویری تنها از یک تصویر برای مفهوم رسانی محصولات استفاده میشود. برای مثال در لوگوی شرکت اپل تنها از تصویر یک سیب استفاده شده است.

لوگوهای ترکیبی: در این نوع لوگوها از تصویر و واژه که بیانگر نام تجاری شرکت است استفاده میشود. برای مثال لوگوی برند نایک یکی از لوگوهای ترکیبی است.

لوگوهای شعاری: در این دسته از لوگوها, پیام و شعار یک برند برای بینندگان یادآوری میشود. مثلا در لوگوی شرکت نوکیا با نزدیک شدن دو دست به یکدیگر, شعار برقراری ارتباط مشاهده میشود.

کلید ایجاد یک لوگو

رمز و کلید ایجاد یک لوگو که با برند تجاری شما عجین شده و مخاطبین را به صرف سرمایه و زمان برای دریافت محصول و یا خدمات شرکت‌تان راغب نماید؛ ایده‌ پردازی بی حد و مرز است. در این راستا شاید پاسخ دادن به برخی از سوالات دور از ذهن و یا حتی خنده‌دار نیز الزامی باشد. به یاد داشته باشید  که در زمان تحقیق و بررسی، لوگو خود را به هیچ وجه محدود نکنید.

گاهی همین ایده دور از ذهن و با مزه شما را برای کشف و ایجاد یک لوگو  منحصر به فرد راهنمایی می‌کند. که ضمن توصیف تجاری تان، حس خوش آیندی در مخاطبین ایجاد کند. به عنوان مثال: لوگو یک شرکت بیمه اغلب بیانگر حس امنیت است در حالی که لوگو در شرکت ورزشی بیانگر تجربه هیجان و انرژی در مخاطبین است.

لوگو ،  در همه جا همراه شما است (سربرگ شرکت، کارت ویزیت، امضای ایمیل، حساب توییتر و فیس بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی). اگر یک تصویر هزار کلمه می‌گوید پس لوگو باید یک میلیون حرف برای گفتن داشته باشد. فقط مطمئن شوید، حرف‌هایش مطابق خواست و نظر شما باشد.

امیدواریم با کمک این مقاله بتوانید لوگوی تاثیرگذار برند خود را طراحی کنید. به دوستان خود این مطلب را معرفی کنید تا آن قبل از طراحی لوگو این مطلب مفدی را بخوانند تا بتوانند یک لوگوی تاثیرگذار برای خود یا مشتریان خود طراحی کنند. همیشه مطالعه قبل انجام کاری می تواند به شما کمک کند و این مطلب هم می تواند کمک بسیار در طراحی لوگوی تاثیر گذار برای شما باشد.