آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد گلستان

آبشار شیرآباد گلستان

برای شما در این مطلب از سایت نازشو معرفی کوتاهی از یکی از بهترین مکان دیدنی گلستان نیز قرار دادیم. و این مکان بسیار دیدنی آبشار شیرآباد است. شیرآباد یکی از مناطق دیدنی استان گرگان است. و امروز ما در این مطلب با آبشارهای این شهر نیز آشنا می شویم. که بی شک از بهترین آبشار های شمال کشور ایران است که اگر می خواهید به استان گلستان سفر کنید توصیه می کنیم حتما از این مکان دیدن کنید همچنین ما کلیپ زیبا از این مکان دیدنی برای شما قرار دادیم تا زیبایی این آبشار تماشا کنید. با اینکه این آبشار در همه فصل ها زیبا است اما در فصل پاییز و تابستان این آبشار بسیار دیدنی تر و زیبا تر است و از نظر بنده با اینکه هوا کمی در پاییز شاید سرد باشد اما زیبایی این آبشار با نقاشی طبیعت اطراف آن بسیار زیباتر هم می شود. در ادامه نیز بیشتر با این آبشار شیرآباد گرگان نیز آشنا می شنویم.

آبشار های شیرآباد در 55 کیلومتری شرق گرگان، در حد فاصل شهرهای علی آباد کتول و آزادشهر قرار دارند آبشار شیرآباد به شکل پله‌ای بوده و دربرگیرندهٔ ۷ آبشار است. بزرگ‌ترین آبشار آن ۳۰ متر ارتفاع دارد و 2 حوضچه با عمق ۴۰ تا ۸۰ متر در پای دیواره آن به وجود آمده‌است. غار دیو سفید نیز در مسیر آبشارهای هفت گانه شیرآباد واقع در شهر خان ببین استان گلستان می‌باشد. به دلیل شیب‌های تند رشته کوه‌های البرز در ناحیه شرقی و وجود چشمه سارهای فراوان در دامنه کوه قلعه ساران، آبشارهای کوچک و بزرگی شکل گرفته که در بین آنها 7 آبشار، در محدوده غار شیرآباد در بخش صخره‌ای قرار گرفته‌اند که ارتفاع بلندترین آنها به حدود 30 متر می‌رسد.

دنیایی مملو از آبشارهای بزرگ و کوچک پیش روی شما قرار دارد که یکی پس از دیگری خودشان را به شما نشان می دهند تا برای ادامه ی مسیر وسوسه تان کنند. آبشار اول برای همه در دسترس است اما برای رسیدن به بقیه ی آبشارها نیاز به آمادگی جسمانی و کمی تجربه ی جنگل نوردی دارید.

آبشار اول ۲۵ متر و آبشار دوم ۱۲ متر ارتفاع دارد و عمق حوضچه های آنها به ترتیب به ۸۱ و ۸۰ متر می رسد.آخرین آبشار، بزرگترین آبشار این مجموعه با ارتفاع حدود ۳۰ متر است که حوضچه‌هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر در پای‌ دیواره‌ ی خود دارد.

در ادامه نیز کلیپ زیبا از آبشار شیرآباد گلستان را نیز در سایت نازشو مشاهده می کنید که زیبایی هر چه بیشتر این آبشار به شما نشان می دهد همراه ما باشید.

کلیپ زیبا از آبشارهای شیرآباد گلستان را تماشا کردید.