رازهای خوش اندامی

رازهای خوش اندامی خانم های ژاپنی

رازهای خوش اندامی خانم های ژاپنی

یکی از سوال های که برای شما شاید هم پیش آمده باشد رازهای خوش اندامی خانم های ژاپنی است در تحقیقاتی که رسانه ها معتبر درباره این موضوع انجام داده اند به جواب اینکه سبک زندگی یکی از دلایل اصلی خوش اندامی خانم های ژاپنی است و ما در این مطلب سایت نازشو چند تا از مهم ترین عادات زنان ژاپنی را که حتما در خوش اندامی و سلامت آن بسیار تاثیر گذار بوده است را بررسی می کنیم. که حتما بعد از خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که چقدر درست زندگی کردن می تواند کمک کننده باشد هم در سلامت و هم در خوش اندامی و هرکس هدف اش خوش اندامی یا زندگی سالم تر است باید سبک زندگی خود را تغییر داده و عادات خوب جایگزین عادت های بد کند. خوب دیگر مطالب کوتاه تر می کنیم و می رویم سراغ برخی از عادت های ژاپنی ها همراه ما باشید تا انتهای این مطلب سایت نازشو.

برخلاف بسیاری از کشور های جهان بسیاری از مردم ژاپن غذا آب پز را به سرخ کردنی ترجیح می دهند


این مورد شاید یکی از موارد باشد که در کشور ما زیاد به آن توجه نمی شود و کمتر افرادی هستند که غذا های سرخ کردنی را بزارند کنار و غذای آب پز را انتخاب کنند. جهت حفظ سلامت و زیبایی همه ی قسمت های بدن مردمان شرقی نوع پخت و پز آب پز را در الویت قرار می دهند و جالب است بدانید در صورتی که آن ها به میهمانی بروند که غذای شان سرخ کردنی باشد این را نشانه ی کم اهمیتی مهمانی از سوی میزبان می دانند زیرا آن ها معتقدند در صورتی که میزبان به میهمان علاقه داشته باشد باید به سلامت میهمان نیز اهمیت دهد.

از عادت های که زیاد ما با آن اشنا نیستیم، مصرف مواد تخمیر شده است.


رازهای خوش اندامی ، جالب است بدانید در کشور ژاپن بیشتر از غذا های تخمیر شده را مصرف می کنند. اینکه غذا تخمیر شده چیست می توانند گفت به عنوان مثال نام بعضی از این غذا ها به این صورت است: کفیر، کیمچی، میزو و… است غذای تخمیری چیست ؟ غذای تخمیری غذایی است که در یک مراحلی از تخمیر لاکتو درست می شوند. در این مراحل، باکتری های طبیعی از نشاسته‌ و شکری که در غذا موجود است تغذیه می کنند و اسید لاکتیک تولید می ‌کنند. تخمیر شدن موجب ماندن مواد مغذی که در غذا موجود هستند می شود و آنزیم های موثر و خوبی تولید می کند؛ انواع پروبیوتیک‌ها، ویتامین‌ B، امگا۳ و اسیدهای چرب.

از فواید که تخمیر شدن دارد این است که تخمیر شدن باعث رشد باکتری هایی می شود که به کارکرد روده کمک موثری می کنند و با تجزیه ی مواد غذایی به نحوی قابل هضم تر، به پایین آمدن وزن هم کمک خوبی می ‌کنند. از فواید دیگر آن ها به خارج شدن سمومی که مضر هستند و فلزات سنگین از بافت سلولی می توان اشاره نمود.
بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام پذیرفت و خبرآن در مجله ی «Physiological Anthropology» به چاپ رسید، ارتباطی بین رشد میکروب‌های روده‌ای و مواد لبنی تخمیری وجود دارد. این تحقیق مشخص می کرد که مواد غیر لبنی تخمیری و گیاهان دارویی هم اثر قابل توجهی روی میکروب های روده ای دارند و امکان دارد تأثیر دراز مدتی را بر روی ارتباطات مغز و روده داشته باشند.

علاقه و مصرف  غذا های دریایی در کشور ژاپن


یکی دیگر از راز های خوش اندامی ژاپنی ها شاید بخاطر علاقه زیاد آن به مصرف غذا های دریایی باشد که خیلی بیشتر از انواع گوشت های قرمز دیگر است. البته همان ‌طور که اطلاع دارید گوشت قرمز باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات برای سلامت می شود که از میان آن ها می توان چاقی زیاد، کلسترول بالا و بیماری های التهابی را نام برد.

نودل یا همان رشته و برنج به صورت های گوناگونی با انواع غذاهای دریایی مخلوط می شود و ترکیب متنوعی از غذاها را برای میل کردن ژاپنی ها فراهم می کند. تمام اطراف کشور ژاپن را دریا فرا گرفته است و همین موجب شده است که این کشور منبع بزرگی از صدف، ماهی های گوناگونی مثل: تُن، ماهی اسقومری، سالمون، میگو و … باشد. مردم ژاپن به این گونه از غذاها علاقه خاصی نشان می دهند.

ماهی منبع خیلی خوبی از پروتئین، دارای مواد مغذی متنوع، و اسیدهای چرب امگا 3 است. این مواد برای مغز، قلب و دیگر ارگان های بدن خیلی مفید هستند. اسیدهای چرب امگا۳ برای پایین آوردن میزان چربی بدنی خیلی مفید هستند، به خصوص برای از بین بردن چربی های روی شکم خیلی خوب عمل می کنند. علاوه بر این خصوصیات غذاهای دریایی به کاهش التهاب بدن هم کمک می ‌کنند و برای سیستم عصبی هم مفید هستند.

برای داشتن پوستی زیبا می توان از اسیدهای چرب امگا۳ استفاده کرد و همچنین این اسیدهای چرب سبب می ‌شود پوستی صاف و جذاب داشته باشید. علاوه بر این، با استفاده از این چربی ‌های موثر می توان از بروز اختلالات پوستی نظیر: آتوپیک درماتیت، آکنه ولگاریس، سرطان پوست و … پیشگیری نمود. آن یاد گرفتن که هرچه بیشتر ماهی بخورند سالم تر خواهند بود و بر این اعتقاد دارند.

علاقه زیاد به پیاده روی

یکی دیگر از عادت های که باعث رازهای خوش اندامی مردم ژاپن می شود شاید علاقه مردم به پیاده روی باشد. در زندگی های امروز که برای قدم زدن یکی از موثرترین شیوه ها برای تناسب اندام و از تأثیرگذارترین نوع تمرینات ورزشی است. قدم زدن به جز پایین آوردن وزن به بهتر شدن عملکرد قلبی و عروقی، زیاد شدن انرژی و خلق و خو و کم شدن استرس هم کمک شایانی می کند. جالب است بدانید که بیشتر جمعیت کشور ژاپن در شهر ها متمرکز هستند و بیشتر ژاپنی ها برای رفت و آمد شهری معمولا از قطار شهری و مترو استفاده می کنند. و به همین خاطر برای رفتن به ایستگاه و برگشتن پیاده ‌روی می کنند یا سوار دوچرخه می شوند.

علاوه بر این حتی کودکان هم برای رفت‌ و آمد به مدرسه قسمت زیادی از مسیر را با پای پیاده می روند و پدر و مادر آن ها را با اتومبیل تا جلوی درب مدرسه نمی رسانند. همچنین استفاده از دوچرخه هم بسیار در حال گسترش در کشور ژاپن می باشد.

در انتها مطلب رازهای خوش اندامی ژاپنی ها شما با چند عادت مهم که هم جزوه رازهای خوش اندامی و هم جزوه راز های زندگی سالم تر می باشد آشنا شدید همانطور که خوانید مردم ژاپن انتخاب کردند که سالم تر زندگی کنند و بیشتر این کار ها را ما هم می توانیم انجام دهیم ولی دولت هم باید هدف گذاری های در این باره داشته باشه. تا مردم حق انتخاب اینگونه زندگی کردند را داشته باشند و زیر ساخت های لازم را برای همگان آماده کنند تا مردمی سالم تری داشته باشیم.