شیخ دیاباته

شیخ دیاباته بالاتر از سطح آسیا اما گران قیمت برای استقلال

شیخ دیاباته بالاتر از سطح آسیا اما گران قیمت برای استقلال

همانطور که می دانید استراماچونی سرمربی جدید استقلال با آنالیز بازی های استقلال و همچنین آنالیز تمرین های استقلال زیر نظر خودش به این نتیجه رسیده است که استقلال به یک مهاجم گلزن نیاز دارد. استقلال شفر با این که موقعیت های بسیار زیادی در مسابقات ایجاد می کرد آمار گلزنی تقریبا متوسطی از خود بجای گذاشت مخصوص آمار گلزنی های مهاجم های استقلال بسیار پایین بود. اما در فلسفه استراماچونی ساخت موقعیت های بسیار زیاد روی دروازه حریف جایگاهی ندارد بلکه استفاده به بهترین شکل از موقعیت ها هدف اصلی این سرمربی ایتالیایی است. حال برای پیاده سازی این کار اصلی ترین مهره برای استراماچونی مهاجم تمام کننده است.

در همین زمینه درخواست این سرمربی از مدیران استقلال خرید مهاجم مد نظر وی است که این مهاجم شیخ دیاباته است بازیکن  31 ساله اهل مالی است که از لحاظ فیزکی و همچنین سابق بسیار خوب اش یک خرید بسیار عالی می تواند برای استقلال باشد.  از جمله مهم ترین افتخارات کارنامه این مهاجم 194 سانتی اهل مالی می توانند به زدن 58گل در لیگ یک فرانسه، 11 گل در سری آ ایتالیا، 5 گل در لیگ اروپا اشاره کرد.

اما چالش بزرگ استقلال برای جذب این بازیکن با کیفیت قیمت این بازیکن است که در ترانسفر مارکت ارزش 3 میلیون یورو را برای این بازیکن ثبت شده است که با در نظر گرفتن این ارزش حداقل پیش بینی که می توانند از دستمزد درخواستی این بازیکن داشت چیزی حدود 700 تا 900 هزار یورو می تواند باشد که رقم بسیار مناسب برای این بازیکن است اما به علت مشکلات ارزی باشگاه استقلال پرداخت بدهی های شفر و کادرفنی اش و بازیکنان خارجی این تیم و همچنین داشتن تعهد به کادرفنی جدید برای پرداخت مبلغ قرارداد در زمان مشخص می تواند دست استقلال را برای خرید این بازیکن با این قیمت ببند. حال باید منتظر ماند که استقلال می تواند تخفیف خوب از این بازیکن بگیرد یا اینکه باید سراغ مهاجمی سطح پایین تر برود.