کال کباب

کال کباب خوشمزه گیلانی را هرکجای ایران هستید درست کنید.

کال کباب خوشمزه گیلانی را هرکجای ایران هستید درست کنید.

کال کباب غذایی نام آشنا برای گیلانی ها این غذای خوشمزه شمالی که بسیار که آن را امتحان کردند عاشق شدند کاملا گیاهی است و گیاه خوران هم از این غذا استقبال می کنند. بخاطر گردش پذیری گیلان و همچنین شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و همین مثله باعث شد است غذا های گیلانی شهرت جهانی پیدا کنند و اکثر غذا های گیلانی در بیشتر مناطق ایران تهیه می شود. و بیشتر مردم هم با غذا های گیلانی آشنا هستند کال کباب هم یکی دیگر از غذا های محلی گیلانی است که بسیار خوشمزه ، و پرخاصیت است. کال کباب گیلانی دو ماده غذایی اصلی دارد یکی سبزیجات آن و دیگری گردو است این دو ماده غذایی بسیار در مزه و طعم این غذا تاثیر دارند و همچنین آب انار ترش که اگر تازه باشد که دیگر عالی تر در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه این غذای بسیار خوشمزه نیز آشنا می شوید.

مواد لازم برای تهیه کال کباب گیلانی

گردو 1 پیمانه
دانه انار ترش نصف پیمانه
سیر 1 بوته
سبزی معطر (چوچاق، نعناع، خالواش) 3-4 ق غذاخوری
آب انار ترش 1 پیمانه
بادمجان 1 کیلوگرم
نمک و گلپر به میزان لازم

طرز تهیه کال کباب

برای شروع به کار برای آماده کردن این غذای خوشمزه گیلانی ابتدا انار، گردو، سبزی و سیر را در ظرفی سفالی به نام “نمکیار” می‌سایند و کنار می‌گذارند. اما اگر این ظرف در دسترس شما نیست، مواد گفته‌ شده را با گوشت‌ کوب حسابی بکوبید و بعد از آن‌ ها استفاده کنید. سپس سراغ بادمجان‌ ها بروید و آن را نیز خوب شسته، خشک کنید و با نوک چاقو، شکم آن‌ها را به صورت عمودی برش بزنید و بعد روی منقل، روی شعله گاز و یا داخل فر آن‌ها را کبابی کنید. وقتی بادمجان‌های کبابی آماده شدند، پوست آن‌ها را گرفته و گوشت کبابی بادمجان‌ها را ساطوری یا له کنید. حالا بادمجان‌های کبابی له‌شده، آب انار، نمک و گلپر را به ترکیب قبلی اضافه کنید

و بعد می توانید آن را میل کنید البته اگر در یخچال بماند که طعم و مزه بهتری هم پیدا می کند اگر روی دندان های خود حساس هستید توصیه می کنم دانه انار را در این غذا استفاده نکنید. و همچنین این غذا را می توانند با برنج خورد و همچنین بیشتر گیلانی آن را در کنار یک خورشت دیگر با برنج می خورند این دیگر بستگی به شما دارد که چگونه دوست دارید این غذا خوشمزه را بخورید.