دسته : ورزشیتاریخ: ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
10 ورزش اصولی برای آب کردن شکم و پهلو

آب کردن شکم و پهلو

آب کردن شکم و پهلو یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز ایران و جهان است. و اصلان خیلی ها امدند در این زمینه ها سرمایه گذاری کرده اند و محصولاتی را تولید کردن که برای آب کردن شکم و پهلو به انسان ها کمک کند. اما توجه داشته باشید تمامی محصولاتی که در هرکجا می بینید قابل اطمینان نیستند. و اگر هم محصولات مجازی هم باشند فقط به شما کمک می کند که شکم و پهلو خود را لاغر کنید.

از دیگر نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که شما نمی توانید در عرض چند ماه تمام چربی های های شکم و پهلو خود آب کنید. پس با دانستن این می فهمید که محصولات یا تبلیغات که در آن می گویند شما در عرض 2 هفته یا یک ماه کامل می توانید چربی پهلو و شکم خود را آب کنید دروغ است و واقعیت ندارد و اگر هم داشته باشد 100 درصد غیر اصولی است و ضرر آن بیشتر از بهره آن است. و تنها روشی که ضرر ندارد ورزش و تغذیه مناسب است. از این رو ما در وب سایت نازشو تصمیم گرفتیم شما را با 10 حرکت ورزشی اصولی برای آب کردن شکم و پهلو آشنا کنیم. خب در ادامه با این حرکات آشنا می شویم.

 قبل از اینکه شما با این ورزش شکم و پهلو تصویری آشنا کنیم. باید بگم که برای لاغری فقط ورزش کردن کافی نیست و شما باید تغذیه مناسب هم داشته باشید که در یک مطلب مجزا در مورد این مبحث هم صحبت می کنیم.

1- حرکت ورزشی دایره کوچک در هوا

 آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی برای عضلات اصلی باسن  و داخل ران ها نیز می باشد. برای انجام این حرکت ورزشی کافی است به پشت دراز بکشید و دست های خود را  پشت سر قرار دهید. عضلات شکم را منقبض کنید، بالا تنه را آرام از زمین بلند کنید. پای راست را حدود 10 سانتی متر از زمین بلند کرده سپس پای چپ هم به شکل تصویر بالا بکشید. عضلات خود را درگیر نگه دارید و باسن را ثابت کنید.

سپس با کل پای چپ در جهت عقربه های ساعت روی هوا به اندازه ی یک توپ کوچک دایره رسم کنید. حرکت را به صورت برعکس هم انجام دهید. هر بار 4 دایره بکشید. بعد از انجام حرکت پا را آرام پایین بیاورید به حالت شروع بروید و با پای دیگر حرکت را تکرار کنید. اگر دیدی انجام این حرت برایتان ممکن نیست می توانید پای خود را بلند نکنید و فقط دست را پشت سر  بگذارید و عضلات شکم را منقبض کنید.

2- حرکت ورزشی برای پهلو

آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی در تصویر مشخص است و به راحتی می توانید انجام دهید فقط  سه بار به مدت 10 ثانیه با یک دست و بعدش دست را تغییر داده و سه بار با دست دیگر این حرکت را انجام دهید.

3- حرکت ورزشی دایره زدن

آب کردن شکم و پهلو

شاید بیشتر شما از زمان کودکی با این ورزش آشنا هستید. و روش انجام دادنش هم در تصویر کاملان گویا است. اما یک توصیه مهم که برای انجام تمامی این حرکات لازم است و آن هم گرم کردن است قبل از انجام هر کدام از ورزش ها خوب گرم کنید تا آسیب به بدنتان وارد نشود. زمان مناسب برای گرم کردن بین 10 تا 15 دقیقه است.

4- حرکت ورزشی حالت مساوی از طرفین

آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی هم برای آب کردن شکم و پهلو موثر است و هم باعث تقویت عضلات اصلی بدن می شود. روش انجام حرکت مانند تصویر بالا است. این حرکت باید سه بار انجام شود و مدت زمان انجامش 10 ثانیه است.

 

5- حرکت ورزشی اسکات

آب کردن شکم و پهلو

در حالت ایستاد قرار بگیرد پا های خود را به عرض باسن باز نمایید. زانو ها را به آرامی کمی خم نماید و دست های خود را به صورت ضربدری روی سینه بگذارید. حال به سمت پایین اسکات بروید. وزن خود را پا ها انتقال دهید، دقت کنید پا هایتان مستقیم به سمت جلو بروند و زانو هایتان به درستی بالای انگشتان پا قرار بگیرند. این حرکت را 6 بار هربار پنج بار تکرار کنید.

6- حرکت ورزشی حالت شنا روی توپ

آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی برای عضلات شکم بسیار موثر است روش انجام آن هم که مشخص است فقط این هر حرکت را سه بار انجام دهید بار اول 15 ثانیه بار دوم 20 ثانیه و بار سوم 30 هنگامی که در این حالت قرار می گیرید عضلات شکم خود را منقبض کنید.

 

7- حرکت ورزشی کرانچ جدید برای آب کردن شکم و پهلو

آب کردن شکم و پهلو

مانند تصویر بالا بنشینید. پا های خود را به صورت ضربدری روی هم قرارداده و بالا بیاورید. یک دمبل سبک یا ( توپ طبی کوچک ) را بین دستان خود نگه دارید.
دمبل را به همه جای بدن خود ببرید از راست به چپ و جلو و عقب حالت هفت بدنتان را حفظ کنید. در حرکت ورزشی کرانچ جدید را در 3 بار و در هربار 10 تا 16 مرتبه انجام دهید.  سعی کنید این حرکت ها را 2 تا 5 روز در ایام هفته انجام دهید.

 

8- حرکت ورزشی برای لاغری شکم

آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی در بین افرادی که می خواهند شکم شش تکه داشته باشند بسیار متداول است. برای انجام این حرکت ورزشی باید به پشت روی زمین دراز بکشید و زانو ها را به حالت 90 درجه بالا بیاورید. دست های خود را را پشت سر قرار دهید و شکم را منقبض کنید. دقت کنید زانو باید بالای باسن قرار بگیرد. شانه های خود را کمی بلند کنید و بالا بیاورید. سعی کنید نفس خود را برای 4 تا 6 ثانیه نگه دارید. نفس خود را بیرون دهید و پاها را به زاویه 45 درجه ببرید این حالت را چهار تا شش ثانیه نگه دارید. این حرکت را دوبار در هر بار 11-16 مرتبه انجام دهید.

9- ورزش برای لاغری پهلو و شکم

آب کردن شکم و پهلو

این حرکت ورزشی بسیار برای شکم و پهلو مفید است. روش انجام این حرکت به این صورت است که باید به پشت بخوابید و زانو های خود را به طرف سینه خم کنید. یک دمبل سبک را با دو دست خود نگه دارید. بعد پای چپ را مانند تصویر به حالت 45 درجه برسانید، زانوی سمت راست خودتان را کمی خم نگه دارید. سر و شانه های خود را بلند کنید و دمبل را به طرف بیرون زانوی سمت راست ببرید.

با فشار حرکت کرانچ را انجام دهید مانند تصویر بالا. خب حالا پای چپ خودتان را به مقابل پای راست بیاورید و وزنه را به طرف سقف بالا ببرید. سعی کنید سر و شانه خود را بالا تر از زمین نگه دارید مانند تصویر بالا. خب مرحله بعدی تکرار این حرکت است اما بصورت برعکس . این حرکت ورزشی را 6 مرتبه انجام بدهید،
این حرکت را 3 تا 5 بار در هفته نیز انجام دهید. بعد گذشته چهار هفته تاثیر این حرکت مطمنن خواهید دید.

10- شنا و حالت شنا

آب کردن شکم و پهلو

شنا رفتن را شاید همه شما تجربه کرده باشید. اما این حرکت ورزشی یکم فرق داره شما شنا میرید و بعد در حالت شنا می مانید. برای انجام این حرکت کار سختی پیش رو ندارید. روش انجام اینگونه است که شما سه ست به ترتیب 8 ، 10 ، 12 تا شنا می روید. و در هر ست بعد از تمام شدن شنا 30 ثانیه در حالت شنا باقی می مانید. اگر این حرکت برای شما سخت بود می توانید آن را جدا جدا انجام دهید به گونه ای که سه ست بصورت 1 دقیقه ای در حالت شنا باقی بمانید.

این مطلب ادامه دارد…..