خوراکی های انرژی زا

خوراکی های انرژی زا که در خانه ها وجود دارد

خوراکی های انرژی زا که در خانه ها وجود دارد

شاید کمبود انرژی و خستگی زیاد در دورانی که مشغله های زندگی و کاری زیاد می شود سراغ بسیاری از ما آماده است. و این خستگی با استراحت هم شاید زیاد تغییر نکند اما خوارکی های انرژی زا بسیار می تواند کمک کند که احساس بی حالی کمتری احساس کنید. و این خوراکی عجیب و غریب نیستند و در هر خانه ای تقریبا چند تا از آن ها یافت می شود. و شما می توانید با تغییر کوچک در برنامه غذایی خود روز سرحال تری را برای خود بسازین. تغذیه درست و انتخاب مواد غذایی درست بی شک می تواند به شما کمک کند بهتر به فعالیت های روزانه خود برسید برای آشنایی با این مواد کاملا طبیعی سالم کافی است در ادامه همراه ما باشید. تا با این خوراکی های انرژی زا آشنا شوید و حتما سعی کنید اگر برای شما ضرر ندارید در بنرامه غذایی خود از آن ها استفاده کنید.

اولین ماده غذایی که در بیشتر خانه ها وجود دارد تخم مرغ است.

یکی از این ماده های غذایی انرژی زای خانگی بی شک تخم مرغ است. تخم مرغ یک ماده غذایی ارزشمند برای افرادی است که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند و نیاز به دریافت انرژی زیادی دارند. تخم مرغ دارای اسیدآمینه ضروری است که می‌تواند نحوه استفاده گلوکز توسط ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. تخم مرغ همچنین منبع خوب آهن، پروتئین، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های متعدد است.

حتما لیمو ترش را جدی بگیرد.

خرید لیمو ترش تازه و استفاده از آن موضوع ای است که در هر خانه ای واقع نیاز است. مصرف یک لیوان آب همراه با آب لیمو می‌تواند به اندازه یک فنجان قهوه در صبح انرژی بخش باشد. مصرف آب یک لیموترش می‌تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C. بدن را تأمین کند. افزودن لیموترش به رژیم غذایی، موجب تقویت متابولیسم بدن می‌شود، از افزایش انسولین پیشگیری و پتاسیم موردنیاز برای کمک به بهبود عملکرد مغز و اعصاب را تأمین می‌کند.

خوراکی انرژی زا

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  چگونه انرژی مثبت را وارد زندگی کنیم

سبزی با بمبی از خواص یعنی اسفناج

آهن به سلول‌های قرمز خون در انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن کمک می‌کند. از این رو کمبود آهن با خستگی همراه است. سبزیجات پربرگ، یکی از منابع خوراکی جذب سریع آهن تلقی می‌شوند. اسفناج هم حاوی منیزیم، ماده معدنی مهم فراوری انرژی بدن است.

خوراکی های انرژی زا

ماده غذایی ساده اما مفید ، جو دوسر

صبحانه حاوی مقادیر مناسب پروتئین و کربوهیدرات می‌تواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند. جو دوسر یکی از مواد خوراکی همراه با بالاترین میزان فیبر محلول است. فیبر محلول برای ساعت‌ها در معده می‌ ماند و در نتیجه احساس سیری برای مدت طولانی ادامه می‌ یابد.