غذای رژیمی ساده

غذای رژیمی ساده و خوشمزه

غذای رژیمی ساده و خوشمزه

در این مطلب سایت تفریحی و سرگرمی نازشو در خدمت شما هستیم تا شما را با طرز تهیه یک غذای رژیمی ساده و خوشمزه آشنا کنیم. غذا های رژیمی که بیشتر آن ها گیاهی هستند و مورد علاقه مخصوص گیاهخواران هستند طعم و مزه خوبی دارند اما برخی افراد نیاز دارند تا به آن عادت کنند. ما در این پست یک نوع غذای رژیمی بسیار خوش عطر بو را که هر فردی را علاقه مند به خوردنش می کند. شما برای تهیه کردن کار سختی پیش رو ندارید فقط مواد اولیه خوب به اندازه گفته شده را تهیه کنید و کنار دست خود داشته باشید تا کار تهیه را باهم دیگر آغاز کنیم.

مواد لازم برای تهیه غذای رژیمی خوشمزه و ساده

‏ سیب زمینی ۱ عدد
‏ زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
پیاز ۱ عدد
‏ روغن، نمک و فلفل به میزان لازم
بامیه خرد شده ۲فنجان‏
‏ گوجه فرنگی ۱ عدد
گشنیز خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
‏ سیر ۳ حبه
‏ زردچوبه ۱‏ قاشق چایخوری
‏ پودر کاری ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه غذای کم کالری و خوشمزه گیاهی

برای شروعکار تهیه ابتدا سیب زمینی را شسته، پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس در یک تابه بزرگ، همراه با کمی روغن تفت دهید تا کمی طلایی شوند. سپس آنها را در ظرف دیگری ریخته و کنار بگذارید. حالا بامیه‌هایی را که به اندازه دلخواه خرد کرده اید، در تابه تفت دهید و پس از سرخ شدن، باز کنار بگذارید. سیر رنده شده را همراه با زیره تفت دهید و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید.

غذای رژیمی ساده

اجازه دهید تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود. حالا زردچوبه، گشنیز و فلفل را اضافه کرده و کمی هم بزنید تا سرخ شوند. سپس بامیه و سیب زمینی را همراه با کمی نمک اضافه کرده و در تابه را به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا سیب‌زمینی و بامیه کاملا بپزند‎.‎‏ بعد از آن گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و به مواد بیفزایید و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر خوراک بپزد. در پایان پودر کاری را به خوراک اضافه کرده، کمی تفت داده و از روی حرارت بردارید. خوراک بامیه و کاری را در ظرف مناسب ریخته و گرم، همراه با برنج یا نان سرو کنید.‏ به همین راحتی یک غذای گیاهی و کم کالری بسیار خوشمزه در منزل تهیه کردید.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  غذای هندی معروف و مخصوص