مضرات بزرگ خوردن آب یخ را بشناسید

مضرات بزرگ خوردن آب یخ را بشناسید

سایت تفریحی و سرگرمی نازشو – شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: بسیاری از افراد تمایل دارند در شبانه رو آب را سردتر بنوشند که دمای پایین آب می‌تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند. یکی از مشکلات رایج نوشیدن آب سرد، ایجاد اختلال در فرایند گوارش است که همه متخصصان در این زمینه اتفاق نظر دارند. بسیاری از درد‌های ناشناخته شکم می‌تواند به علت مصرف آب سرد در طول شبانه روز باشد.

او در ادامه افزود: آب سرد به دلیل دمای پایین، می‌تواند هضم چربی‌های بدن را با مشکل رو به رو کند و حتی در طب سنتی یکی از علل ایجاد کبد چرب مربوط به نوشیدن آب سرد است. هر چند طب نوین برای این امر دلیل قانع کننده‌ای پیدا نکرده، اما تاثیر منفی آن بر هضم چربی‌ها به طور کامل مشخص است. همچنین طبق نظر متخصصان طب سنتی مصرف آب سرد؛ کبد را به سمت سردی سوق می‌دهد و ترشح صفرا را با مشکل رو به رو می‌کند. در نتیجه مصرف آب سرد به مدت طولانی باعث رسوب چربی در کبد می‌شود.

اولیایی مطرح کرد: باید به این نکته توجه داشت که نوشیدن آب به صورت گرم یا سرد همراه با غذا، روند هضم را با اختلال رو به رو می‌کند و صرف‌نظر از دما، توصیه می‌کنیم آب را همیشه ۳۰ دقیقه قبل و ۲ ساعت بعد غذا میل کنید.

او در ادامه از دیگر مضرات بزرگ خوردن آب یخ  به گلو درد اشاره کرد، بیشتر افراد زمان نوشیدن آب سرد این درد را حس کرده‌اند که در صورت ادامه دار بودن مصرف آب سرد عفونت‌های گلو را مشاهده می‌کنیم؛ زیرا مصرف آب سرد باعث تحریک سینوس‌ها و تجمع ترشحات در نواحی سینوس و مجاری تنفسی می‌شود که در افراد مستعد عفونت‌های گلو را به دنبال خواهد داشت. همچنین در افراد مستعد میگرن، مصرف آب سرد می‌تواند حملات میگرنی را تشدید کند و سردرد را در افراد عادی به دنبال خواهد داشت.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه مطرح کرد: از دیگر عوارض نوشیدن آب سرد می‌تواند تحریک ابتلا به یبوست باشد. در واقع مصرف آب سرد با انقباض مخاط داخلی دستگاه گوارش به دنبال نوشیدن مایعات سرد است که عبور مواد غذایی از روده‌ها با دشواری مواجه می‌شود. همچنین با مصرف مایعات سرد، عروق بدن دچار انقباض و تنگی می‌شوند که در ادامه با کند شدن جریان خون، غلظت خون افزایش پیدا می‌کند که افزایش غلظت خون برای کارکرد سیستم قلبی عروقی و فشار خون بسیار خطرناک است.

اولیایی گفت: در واقع مصرف مایعات و خوراکی‌های سرد یک شک برای سیستم تنظیم کننده دمای بدن محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است دمای آب مصرفی به دمای بدن نزدیک باشد. هر چه میزان دمای آب مصرفی به دمای بدن یعنی ۳۷ درجه نزدیک باشد، بدن و سیستم گوارشی فعالیت کمتری را برای تنظیم دمای بدن خواهند داشت. برای نزدیک کردن دمای آب به دمای بدن باید انرژی مصرف شود و تمرکز بدن به سمت تنظیم دمای آب و بدن می‌رود و امور دیگر دچار اختلال می‌شود.آب سرد

او در پایان تصریح کرد: برخی افراد تصور می‌کنند هر چه آب خنک‌تر باشد برای رفع عطش بهتر است در صورتی که این کار مورد تایید نیست و توصیه می‌شود برای رفع تشنگی از شربت‌های سنتی مانند خاکشیر، تخم شربتی، آبلیمو و عرقیات گیاهی مثل کاسنی استفاده کنید. با توجه به موارد گفته شده بهتر است دمای آب مصرفی بدن بین ۱۸ تا ۲۴ درجه باشد تا سیستم گوارشی بدن دچار مشکل نشود.

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  8 تا از مضرات خوردن آب سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *