ویتامین بی 12

منبع ویتامین b12 و خطرات کمبود آن را بشناسید

منبع ویتامین b12 و خطرات کمبود آن را بشناسید

برای شما در این مطلب از وب سایت تفریحی و سرگرمی نازشو می خواهیم منبع ویتامین b12 و خطرات کمبود آن را برای شما قرار دهیم. ما تلاش کردیم در کنار اینکه منبع های موجود و در دسترس این ویتامین را به شما یادآوری کنیم همچنین از خطرات ناشی از کمبود آن هم اشاره داشته باشیم تا بیشتر این ویتامین را جدی بگیرد. در ادامه همراه ما باشید. ویتامین B12 یک ماده مغذی ضروری است که تقریبا به طور انحصاری در مواد غذایی با منشأ حیوانی مانند ماهی، گوشت، محصولات لبنی و تخم مرغ وجود دارد.ویتامین B12 که به نام کوبالامین نیز شناخته می شود، یک ماده مغذی محلول در آب است که در تولید گلبول های قرمز خون و حفظ وضعیت مطلوب اعصاب و عملکرد عادی مغز نقش دارد.از این ویتامین بیشتر بدانیم

ویتامین b12

جدیدترین تحقیقات درباره ویتامین b12

مطالعات نشان داده اند بدون مصرف مکمل ها یا غذاهای غنی شده، افراد گیاه خوار در معرض خطر زیاد کمبود ویتامین B12 قرار دارند. گیاه خوارانی که شیر و تخم مرغ مصرف می کنند، می توانند این ویتامین را به میزان کافی دریافت کنند اما افرادی که رژیم های غذایی گیاه خواری مطلق را دنبال می کنند با چالش جدی در این زمینه مواجه اند.

علایم و خطرات مرتبط با کمبود ویتامین b12

اختلالات عصبی در نوزادان و مادران شیرده
کم خونی مگالوبلاستیک
ضعف، خستگی
اختلال در عملکرد مغز
اختلالات عصبی
اختلالات روانی
افزایش احتمال بیماری آلزایمر
افزایش احتمال بیماری قلبی

این مطلب هم احتمالا مورد علاقه شما باشه  ویتامین E ; بهترین منبع های خوراکی این ویتامین را بشناسید