نکات ضروری ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از موثر ترین روش های بازاریابی انلاین می باشد که در تمام کشور ها و در تمام حوزه های کاری کاربرد دارد دلیل استقبال از این شیوه بازاریابی اینترنتی گسترده بودن و نامحدود بودن فعالیت این بازاریابی می باشد. ایمیل مارکتینگ در واقع ارسال گروهی ایمیل به کاربر یا کاربران هدف است که محتوای آن یک محتوای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات و ارایه اطلاع رسانی هایی در زمبنه عرضه یک کالا می باشد. این روش بازاریابی نیز مانند سایر روش های بازاریابی اینترنتی اگر هدفمند و طبق استاندارد های خودش انجام شود باعث موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش می شود هم اکنون نیز شرکت ها و موسسات زیادی از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنند در مقاله زیر به نکات ضروری ایمیل مارکتینگ اشاره شده است که در واقع خط قرمز ها را در این روش بازاریابی اینترنتی نشان می دهد با رعایت نکات ضروری ایمیل مارکتینگ می توانید تاثیر ایمیل مارکتینگ را در افزایش فروش محصولات و یا افزایش استفده از خدماتتان را مشاهده کنید.ایمیل های باید به صورت دوره ای ارسال شوند به طوری که برای مخاطبان مزاحمت ایجاد نکنند و در واقع اسپم شناخته نشوند. در ایمیل نباید از عکسهایزیاد استفاده کرد و عنوان و متن ایمیل شما در عین کوتاه و مختصر بودن باید جذاب باشد تا مخاطب هدف شما را راغب به مطالعه کند در نهایت در انتهای ایمیل خود لینک وبسایت خود را قرار دهید تا در صورت تمایل مخاطبان به سایت شما مراجعه کنند. تا جایی که ممکن است به اشخاصی ایمیل بفرستید که خودشان ایمیل خود را به شما داده اند و تا حد امکان از دیتا بیس های آدرس ایمیل برای ارسال گروهی استفاده نکنید و از آدرس ایمیل اعضای سایت خود برای ارسال استفاده کنید.در ادامه به سایر نکات ضروری ایمیل مارکتینگ می پردازیم همراه نازشو باشید.

لیست مخاطبین را تا حد ممکن اصلاح کنید

مهم نیست چه اندازه ایمیل در فهرست شما جای داشته باشد؛ حتی آنچه در جذب بازار ارزش دارد این است که چه مقدار از خریداران بالقوه به ایمیل‌های شما جواب می‌دهند. خوب است تمام مخاطبانی را که یقیناً اصلاً ایمیل شما را باز نمی‌کنند، از لیست خود حذف کنید و این امکان را برای آن‌ها ایجاد کنید که اشتراک خود را از سلسله‌ی آگهی‌های شما باطل کنند.

ایمیل‌ها را در ساعات کاری ارسال نکنید

بررسی ها متعدد در نکات ضروری ایمیل مارکتینگ نمایش داده‌اند ایمیل‌هایی که برای جذب بازار ارسال می‌شوند، اگر در ساعات کاری که دیگر ایمیل‌های تجاری و حرفه‌ای ردوبدل می‌شوند ارسال نشوند، بهتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

عنوان کوتاه و مرتبطی برای ایمیل خود انتخاب کنید

بررسی ها جذب بازار می‌گویند ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها  از ۲ تا ۳ کلمه تشکیل شده، درمقایسه با ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها یک جمله‌ی کامل و طولانی است، بیشتر باز می‌شوند و مورد مطالعه قرار می‌گیرند. مضاف بر اینکه تیزر نوشته (به شماره‌ی ۵ رجوع کنید) باید جمله‌ای باشد که عنوان ایمیل شما را تکمیل کند و مسئله کار شما را به‌صورت موجز و مؤثر شرح دهد.

از اسم کوچک مخاطب استفاده کنید

به‌استثنای وقتی که فرهنگی رسمی را تبلیغ می‌کنید و فرمالیته‌ی اداری برای آن ارزش شمرده می‌شود، خوب است ایمیل خود را با اسم کوچک خریدار شروع کنید و پس‌ از آن یک کاما بگذارید. از به کار بردن القابی مانند جناب، سرکار و عزیز دوری کنید. ایمیل خود را طوری شروع کنید که گویی برای همکار خود نامه می‌نویسید و از تشریفات مصنوعی خودداری کنید.

شاید مایل به خواندن این مطلب باشید:  برندهایی که در لوگوی خود به‌صورت هوشمندانه از رنگ استفاده کرده‌اند
نکات ضروری ایمیل مارکتینگ
نکات ضروری ایمیل مارکتینگ

در ۲۰ کلمه‌ی اول ایمیل خود، به یک نکته یا مزیت مهم اشاره‌کنید

وقتی‌که خوانندگان به صفحه‌ی اینباکس خود می‌روند، معمولاً به‌جز اسم فرستنده و عنوان ایمیل، ۲۰ کلمه از شروع ایمیل شما را هم مشاهده می‌کنند. این جمله‌ی ابتدایی می‌تواند در تصمیم‌گیری خریدار مبنی بر اینکه ایمیل را باز کند یا نه، نقش مهمی داشته باشد.

به صمیمیت غیر حقیقی تظاهر نکنید

جملات کلیشه‌ای مانند «امیدواریم تابستان خوبی داشته باشید» و مانند آن، نه‌تنها ریاکارانه به چشم می آیند (چراکه شما دوست یا آشنای نزدیک و صمیمی این مردم نیستید) حتی ارزش مفهومی ایمیل کوتاهی را که می‌خواهید ارسال کنید، پایین می‌آورند.

خصوصیت ویژه خود را بیان کنید

ایمیل شما باید این تصور را ایجاد کند که شما، خودشً توجه خریدار را ارزشمند می‌دانید. نکته‌ی با مزه ای در باب خودتان، کالا یا شرکتتان بیابید که غیر از دلنشین بودن، رضایت خریدار را در جستجوی داشته باشد. (به نکته‌ی ۱۲ دقت کنید)

در نوشتن متن ایمیل، به نقطه‌نظر خریدار توجه کنید

خریداران بالقوه‌ی شما، به خودشان، شغلشان، کسب‌وکارشان و مشتریانشان ارزش بیشتری می‌دهند. اگر در متن ایمیلتان تنها از خودتان، کمپانی و نظرات شخصی خود صحبت کنید بدون اینکه اشاره‌ای به علایق و نگرانی‌های مخاطب داشته باشید، آن‌ها یقیناً شانه‌هایشان را بالا می‌اندازند و شما را نادیده می‌گیرند.

از صحبت در باب عملیات و توابع کمپانی دست بکشید

بیشتر مواقع، خریداران بالقوه دلیلی برای توجه به پروسه‌های تولیدی کالا شما و حواشی آن ندارند. به‌جز در موارد بسیار نادری که یک مخاطب در حال تحصیل یا آزمایش زمینه‌ی فعالیت شما باشد، شرح روند کاری و تولیدی، عملی زائد است که ارزشی برای شما علاقه مندان ایجاد نمی‌کند.

شاید مایل به خواندن این مطلب باشید:  بررسی ۱۱ اشتباه متداولی که در پیشرفت برند آنلاین رخ می‌دهد

از علائم اختصاری ناآشنا و کلمات تخصصی استفاده نکنید

اغلب مخاطبان، به‌محض دیدن حروف اختصاری ناآشنا یا اصطلاحات فنی و تخصصی که مفهومشان را نمی‌دانند، خواندن ایمیل را متوقف می‌کنند. به نوعی‌مثال اصطلاح CRM، برای کسانی که پیگیر تجارت هستند آشنا و معمول است؛ با این وجود در طرف دیگر بهره برداری از عبارت «سیستم توانمندسازی فروش»، نابجا و غیر ضروری است.

به‌جای بهره برداری از واژه‌ها و عبارات انتزاعی، از مثال‌های کاربردی استفاده کنید

عبارتی مانند مانند «صرفه‌جویی در پول و لحظه» یا «افزایش بازدهی» به‌اندازه‌ای برای خریداران شما بی‌رنگ و بی‌معنی است که در پس‌عرصه‌ی ذهنی آن‌ها محو می‌شود. بجای آن، یک مثال حقیقی عرضه کنید که دقیقا همان چیزی را که خریدار شما یقیناً تجربه خواهد نمود، نشان دهد.

بیش‌ از حد از بهتری خود تعریف نکنید

کسانی که شما را نمی‌شناسند، ادعای شما را مبنی بر «بهترین و ویژه‌ترین» بودن باور نمی‌کنند. بدتر از این، امکان دارد فرض را بر تکبر یا ریاکاری شما بگذارند و فکر کنند شما حقیقت را بیان نمی‌کنید. اکثر مردم وقتی یک فروشنده ادعای صداقت و درستکاری می‌کند، ایشان را به دیده‌ی تردید نگاه می‌کنند.

سعی کنید با خریداران وارد صحبت شوید

بیشتر مواقع هدف از جذب بازار ایمیلی، صحبت و تماس برقرار کردن با خریداران است نه فروش تولیدات (مگر در مواقعی که شما برای فروش یک کالای مصرفی تبلیغ می‌کنید). اول مخاطب را به تبادل ایمیل با خودتان ترغیب کنید و بعد با ایشان قراری برای یک رابطه تلفنی کوتاه یا یک ملاقات حضوری بگذارید.

از مخاطبان سؤالاتی بپرسید که با بله یا نه جواب داده می‌شوند

راحت‌ترین راه برای اینکه قادر باشید با مخاطب خود صحبت کنید، این است که از ایشان سؤالاتی با پاسخ «بله یا نه» بپرسید. موضوع با اهمیت در مطرح کردن این پرسش‌ها، این است که آن‌ها نباید وقت و انرژی فراوانی از مخاطب بگیرند. سؤال خوب: آیا به این سوژه علاقه‌مند هستید؟ سؤال بد: آیا می‌توانم برای شما علاقه مندان اطلاعاتی ارسال کنم؟

شاید مایل به خواندن این مطلب باشید:  به چه نحو محتوای دلنشین‌تری برای مخاطب تولید کنیم

بیش از یک مورد فراخوان دعوت به رفتار فوری نداشته باشید

هرچه بیشتر از خریداران درخواست کنید که در همین لحظه چیزی را انتخاب کنند، احتمال اینکه آن‌ها دست به اقدامی بزنند کمتر می‌شود. بهترین درخواستی که میتوانید از مخاطبان داشته باشید این است که از آن‌ها بخواهید به ایمیل شما جواب بدهند.

از عرضه‌ی محاسبه و معلومات پرهیز کنید

برخلاف تصورات عمومی، جاری کردن سیل معلومات به سوی مخاطب، آن‌ها را به خرید تولیدات شما ترغیب نمی‌کند. برعکس، عرضه‌ی محاسبه و معلومات به‌احتمال‌ زیاد راه گفتگوی شما را با خریداران خواهد بست. این کار مشابه این است که چند صفحه نوشته را دست کسی بدهید و از ایشان بخواهید آن را مطالعه کند و به شما برگرداند.

 بهترین ترکیب مؤثر را برای ایمیل‌های خود پیدا کنید

همه‌ی نکات گفته‌شده را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید. مثلاً ابتدا نرخ استقبال از ترکیب‌های متفاوتی را که میتوانید به نوعی مسئله ایمیل به کار ببرید، بسنجید. پس از آن، ۱۵ یا ۲۰ کلمه‌ی اول ایمیلتان را مورد تست و بررسی قرار دهید و در آخر، نرخ ارتباطات مؤثر خود را با پیگیری و بررسیِ تعداد جواب‌هایی که منجر به خرید شده‌اند، تخمین زده کنید.

یک نظر برای “نکات ضروری ایمیل مارکتینگ”

دیدگاه ها غیر فعال است.